Inside Apple's perfectionism Machine
30 oktober 2015 - 12:04   
geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Cupertino-Apple-HQ.jpg
Inside Apple's perfectionism Machine
De manier waarop Apple de dingen doet was onder Steve Jobs expres een mysterie. Steve wilde dat de dingen die uit Apple kwamen vooraf niet al uitlekten, want hij wilde ons tijdens presentaties altijd maximaal verrassen.

Sinds Tim Cook CEO is geworden doet iedereen binnen Apple nog steeds zijn best om nieuwe producten een verrassing te laten zijn, maar tegelijkertijd is er een openheid gekomen die we nog niet eerder bij Apple hebben gezien.

Eén van de dingen waarin we dat zien is dat Apple's Senior Vice President van Worldwide Marketing Phil Schiller voor het eerst ook is begonnen met het geven van interviews. De eerste keer dat hij dat deed was met Daring Fireball's John Gruber tijdens de WWDC 2015.



Dat was de eerste keer, dit keer heeft Phil Schiller weer een interview gegeven, samen met John Ternus, de Vice President of Mac and iPad engineering. Dit nieuwe interview van Lance Ulanoff voor Mashable is hier te lezen.

Als je interesse hebt in hoe er bij Apple gewerkt en gedacht wordt is dit een interview wat je niet mag missen. Zo leggen ze bijvoorbeeld uit hoe ze bij het maken van het moederbord van de 12 inch MacBook een compleet nieuw onderdeel hebben gemaakt, de 'speaktenna'.
Citaat


We realized we could not create a great antennae and a great speaker because we'd be compromising," Ternus said. "Both of those elements need space. Antenna elements are small, but they need cavity; they need space to resonate.

The answer was to make the speaker and antenna teams collaborate to create something new.

"We absolutely married them together to make this happen," said Ternus, who laid out before me a disemboweled MacBook. I saw what looked like a regular pair of gold-plated speaker housings that sit at the back of the MacBook, near the hinge. Along both rear speaker edges was a millimeter or so of black material, which turned out to be the antennas.

"We ended up with a group of antenna engineers who know more about speakers than any other antenna engineers and a group of speaker engineers who knew more about antenna design than just about anyone else in the world," Ternus said with a laugh.





De samenwerking waar het hier over gaat is iets wat pas de afgelopen jaren bij Apple is ontstaan. Dat kan je hieronder lezen.
Citaat


That level of collaboration is part of the company's DNA today. But this wasn't always the case.

"Before Jony [Ive] and Steve came back, there was a relationship between the industrial design team and the engineering teams, but not an integrated one," Schiller recalled. "The industrial design team might create some models and designs and those may not reflect the product that was ultimately made or they may not result in any product at all."

It was, put simply, much less of a clear path from product conception to production. There was, instead, a sort of back and forth between groups, where one would come up with an idea, lob it over the wall to the other group - design or engineering - which would then throw back over its concepts.

This is in stark contrast to how things work today.

"One of the amazing things for me is how stable things stay from first models that we make to the products that we ship,” Ternus said.






Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Inside Apple's perfectionism Machine
30 oktober 2015 - 20:46    reactie #1
geplaatst door: GeorgeM
Bedankt voor de tip, interessant artikel!  :thumbs-up: