
Apple wint ADC Black Cube voor commercial iPhone 7 Plus
Apple's commercials gaan in de afgelopen periode steeds meer over het resultaat dat je met een device kan bereiken, het device zelf komt daarbij steeds minder vaak in beeld.
Dat is ook het geval bij de kappers-commercial uit de serie 'practically magic' voor de iPhone 7 modellen, waarbij deze commercial de nadruk legde op
de portretmodus die in de iPhone 7 Plus zijn debuut maakte. Deze commercial trok ook de aandacht van de Art Directors Club of New York (ADC), die Apple en productiebedrijf Furlined er de ADC Black Cube voor 'Best in Show'
uitreikte.
In totaal is de iPhone 7 Plus maar zes seconden van de minuut die de commercial duurt te zien. Het gaat vooral om het verhaal, de sfeer en het effect van de snelle montage. Bij die montage is ook het nummer wat we op de achtergrond horen belangrijk, dat is
.
De Black Cube was trouwens niet het enige dat deze commercial kreeg van de ADC. Deze commercial won ook Best of Discipline, een Gold Cube in de categorie Motion & Film Craft, en drie 'Merits' (verdiensten) in Advertising tijdens het 97e jaarlijkse ADC event. Apple werd daar ook nog uitgeroepen tot 'Brand of the Year', terwijl Furlined de onderscheiding Production Company of the Year kreeg.
Het nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)