
De nieuwe clownsneus van Comic Relief komt van Jony Ive
In 1985 startte
Richard Curtis en
Lenny Henry de organisatie
Comic Relief, die in het VK geld ophaalt voor goede doelen. In het begin gebeurde dat via voorstellingen, inmiddels is Red Nose Day een begrip en is het een jaarlijks terugkerend evenement op de Britse televisie.
Red Nose Day betekent ook dat veel mensen laten zien dat ze daar onderdeel van uitmaken, door bijvoorbeeld op die dag een rode clownsneus op hun neus te zetten, of door een
rode halve bol voorop de auto te bevestigen. Maar dit jaar is er een compleet nieuwe rode bol om op je neus te zetten, die hieronder door
Diane Morgan wordt geïntroduceerd.
Deze nieuwe ‘neus’ is voor 95 procent gemaakt van plantaardige materialen en heeft een design in met een patroon dat doen denken aan een honingraat, dat we al kennen van uitvouwbare bollen op een stokje voor feesten en partijen.
Volgens Newsround van de BBC is dit “the most dramatic makeover since the red nose made its debut in 1988”. Het is niet toevallig dat die omschrijving doet denken aan de tijd dat Jony Ive nog Chief Designer was bij Apple, want zijn handtekening staat ook onder deze nieuwe neus.