
Onderzoek laat zien hoe trouw Apple Watch gebruikers zijn
Toen in april 2015 de Apple Watch uitkwam zagen veel mensen dat als het bewijs dat Tim Cook geen goede opvolger was van Steve Jobs, want dit eerste device onder zijn leiding zou gaan floppen. Opvallend genoeg gold het tegenovergestelde toen bleek dat de Apple Watch een succes was.
Tim Cook zelf is vaak veel meer geïnteresseerd in hoe tevreden mensen zijn over een product. Want dat betekent niet alleen dat Apple zich aan zijn missie houdt, maar ook dat die mensen trouwe klanten zijn en blijven. Hoe groot de tevredenheid is van gebruikers van een Apple Watch laat
nieuw onderzoek van Counterpoint Research in de VS zien. Daar zien we niet alleen dat 80 procent van mensen met een iPhone en een smartwatch gekozen hebben voor een Apple Watch.

Onderzoek laat zien hoe trouw Apple Watch gebruikers zijn
Bij Samsung ligt deze merktrouw bijvoorbeeld een stuk lager, van de mensen met een Samsung smartphone heeft maar 40 procent een Samsung Galaxy Watch.
Maar het belangrijkst zijn natuurlijk de resultaten die Tim Cook ook altijd zo koestert. Zo zijn meer dan 70 procent van de mensen met een Apple Watch erg tevreden (very satisfied) en 82 procent draagt het iedere dag. En 59 procent van de mensen kocht in het afgelopen jaar hun smartwatch, en 50 procent wil het komende jaar een nieuwe kopen. En maar liefst 77 procent wil dan graag een Apple Watch kopen. En dat mag wat kosten:
he share of respondents willing to pay $500 or more for their next smartwatch was double the share of those who stated they spent $500 or more on their current smartwatch, suggesting rising ASPs for the segment.

Onderzoek laat zien hoe trouw Apple Watch gebruikers zijn
#AppleWatch