
Is Apple te gevoelig over misbruik van hun logo?
Dat Apple Legal er als de kippen bij is als er een logo gebruikt wordt dat teveel op dat van Apple lijkt is nodig om het eigen beeldmerk goed te beschermen. Maar steeds vaker lijkt het Apple Legal wel erg fanatiek te zijn, en dat gebeurt ook bij organisaties die niet veel te maken lijken te hebben met Apple.
Een recent voorbeeld was de problemen die Apple zou hebben met
het logo van een Noorse politieke partij. Daar komt nu een enigszins
vergelijkbare zaak bij: het logo dat in Duitsland gebruikt wordt voor de Apple Route’s, fietspaden waarvan gehoopt wordt dat die mensen massaal op de fiets en in de natuur zal brengen en staat inmiddels al op een slordige 900 borden. Hieronder kan je zien doe dat logo bijvoorbeeld gebruikt wordt.

Is Apple te gevoelig over misbruik van hun logo?
Maar Apple Legal lijk onverbiddelijk, er inmiddels niet alleen beroep aangetekend, de organisatie voor toerisme in Rhine-Voreifel heeft inmiddels ook een brief binnen waar ze gesommeerd worden onmiddellijk te stoppen met het gebruik van dit logo, of het aan te passen.
Het probleem van Apple is waarschijnlijk dat het bedrijf zich op steeds meer gebieden roert, onder andere met de Apple Watch is Apple nu ook steeds meer bezig met onze gezondheid. De kans dat Apple het gebruik van andere appel-logo’s zal gaan betwisten lijkt dan ook alleen maar toegenomen.
Apple Legal’s bezwaren richten zich trouwens vooral op het groene blad (Apple gebruikt het eigen logo ook regelmatig met een groen blaadje) en de opening aan de rechterkant, die te dicht bij de hap uit het Apple logo zou liggen.
Maandelijks trekt MacFreak meer dan 75.000 bezoekers, die hier gemiddeld ruim 4 minuten zijn. Al deze mensen zijn te bereiken door onder andere sponsoring, advertenties of pagelinks; de mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.