
Kim Kardashian weet hoe je Apple kan 'gebruiken'
Wat doe je als een omhooggevallen media-icoon bent, je een nieuwe app lanceert en je wilt veel aandacht. Eén manier om dat te doen lijkt die app lanceren, en daarna claimen dat die zo ontzettend succesvol is dat zelf Apple's App Store de vraag niet meer aankan.
Dat is precies wat Kim Kardashian gedaan heeft na de lancering van haar nieuwe app
Kimoji. Deze app kost 1,99 en geeft je, je raadde het waarschijnlijk al. een aantal Emoji's die allemaal geïnspireerd zijn op Kim Kardashian zelf.
Na het uitbrengen van deze app verstuurde Kim Kardashian zelf een aantal tweets, waarin ze suggereerde dat deze app zo'n ongelofelijk succes was dat de App Store het niet zou aankunnen. Onderaan de laatste tweet kan je meteen ook een aantal Kimoji's zien.
Er waren zelf sites die dit als een feit rapporteerde, zo zien we op TMZ
dit artikel met als titel KIM KARDASHIAN, MY KIMOJI APP MESSED UP APPLE (de hoofdletters zijn van TMZ).
Het probleem? Het was allemaal flauwekul, en op Tech Insider kunnen we
de reactie van Apple lezen.
there were absolutely no issues with the App Store yesterday
Waarschijnlijk stond de app al in de App Store, maar het duurt altijd nog even voordat Apple's zoekmachine de nieuwe index geladen heeft. Dus de app was al wel vindbaar met een directe link, maar nog niet met de zoekfunctie in de App Store. Dat is normaal gedrag voor zo'n beetje iedere zoekmachine, of dat bekend is bij Kim Kardashian weten we niet.
In dat verhaal van TMZ stond trouwens ook dat er "9.000 downloads per millisecond" waren en dat de mensen van Apple moesten ingrijpen "We're told the Apple tech team swooped in and shored it up so it didn't fully crash." Ook dat is volgens Apple allemaal flauwekul.
Deze aanpak lijkt trouwens wel te werken, want op dit moment staat Kimoji op nummer één bij de betaalde apps in de App Store in de VS. Maar dat Kim Kardashian met heel erg weinig heel veel weet te bereiken, dat was waarschijnlijk al bij iedereen bekend.