geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/AppleRepair-icoon.jpg
Zijn Apple’s voorwaarden voor Self Service Repair onredelijk?
In december van het afgelopen jaar breidde Apple’s Self Service Repair programma uit naar een aantal landen in Europa: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Nederland ontbreekt jammer genoeg nog in dat rijtje, het is niet bekend waarom dat zo is.

Wil je onderdelen om zelf een reparatie uit te voeren bestellen bij Apple dan moet je het serienummer van jouw device invoeren, en na afloop de kapotte onderdelen terugsturen, waarvan dan ook weer de nummers moeten kloppen. Deze voorwaarden maken het bijvoorbeeld onmogelijk, of op zijn minst een stuk lastiger, om Apple’s spullen te gebruiken voor onderdelen van derde partijen.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AppleSelfServiceRepair.jpg
Zijn Apple’s voorwaarden voor Self Service Repair onredelijk?


Daar wordt dan ook bezwaar tegen gemaakt, onder andere door het Franse Halte a L'Obsolescence Programmee (HOP). In Frankrijk blijkt er dan inmiddels ook al een onderzoek te lopen naar deze aanpak. Dat is dus erg snel opgestart, want het loopt al sinds december van het afgelopen jaar (dus vanaf het moment dat het Self Service Repair programma in Frankrijk opgestart werd).

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AppleRepairProgram.jpg
Zijn Apple’s voorwaarden voor Self Service Repair onredelijk?


Wil je meer hierover lezen, dat kan in dit bericht van AFP en deze follow-up daarop van Reuters.



Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: sluisje

geblokkeerd

Wat is precies het bezwaar van deze groep?
geplaatst door: Ziegler
Ik begrijp dit eigenlijk ook niet. Als je gebruik maakt van Apple's service volg je hun spelregels. Hoe wil Apple overigens afdwingen dat 'we' de kapotte onderdelen na afloop opsturen?
geplaatst door: sluisje

geblokkeerd

Hoe wil Apple overigens afdwingen dat 'we' de kapotte onderdelen na afloop opsturen?
Door korting te geven? Zo gaat dat in ieder geval bij AASP's.