Facebook heeft de aanval op Apple vol ingezet
Als je het nieuws rond Apple volgt dan weet je dat er binnenkort een update voor iOS aankomt die het voor adverteerders veel moeilijker maakt om ons te volgen, behalve als we daar zelf toestemming voor geven. Adverteerders zijn daar niet blij mee, die verdienen geld door ongevraagd ons in kaart brengen.
Facebook is inmiddels een groots offensief begonnen tegen deze komende stap van Apple, en dat gebeurt op veel fronten. Waarbij het miljardenbedrijf zich opwerpt als de pleitbezorger voor kleine bedrijven, die volgens Facebook het meest hierdoor te lijden zouden hebben. Dat gebeurt onder andere door een aparte pagina met als titel “Small businesses deserve to be heard”, natuurlijk
op Facebook zelf een
blog-post en een grote advertentie in the New York Times, the Wall Street Journal en the Washington Post, die je hieronder kan zien.
Facebook heeft de aanval op Apple vol ingezet
Het is de vraag of Facebook hier iets mee gaat bereiken, Niet alleen lijkt dit offensief nogal laat te komen, Facebook heeft op dit moment heel erg weinig politiek krediet in de VS.
Apple heeft trouwens al gereageerd, en deed dat kort maar krachtig:
We believe that this is a simple matter of standing up for our users. Users should know when their data is being collected and shared across other apps and websites — and they should have the choice to allow that or not. App Tracking Transparency in iOS 14 does not require Facebook to change its approach to tracking users and creating targeted advertising, it simply requires they give users a choice.
#iOS