
Meer dan 100 zakelijke apps van IBM, update van Business webpage
Je hebt hier op MacFreak al vaker kunnen lezen over de samenwerking van IBM en Apple voor de zakelijke markt, want Apple zet met deze samenwerking duidelijk in op een groter aandeel in die markt. Dat is onder andere mogelijk geworden doordat gebruikers steeds vaker zelf kunnen kiezen voor het device van hun voorkeur.
Deze samenwerking tussen Apple en IBM lijkt erg goed te gaan, en ondertussen staat de teller van de apps die door deze samenwerking gemaakt zijn inmiddels boven de honderd. Niet mis, en IBM heeft daarom
dit persbericht gepubliceerd.
IBM today announced it has delivered more than 100 IBM MobileFirst for iOS apps, as part of its partnership with Apple, to transform work across 14 industries and 65 individual professions, from wealth advisors to flight attendants, first responders, nurses and retail buyers.
Additionally, the companies are expanding the portfolio to new markets including consumer products, automotive, aging and chemicals and petroleum.
En bij IBM zitten ze niet stil, ondertussen zijn ze bezig om de apps aan te passen voor de multitasking mogelijkheden die iOS 9 heeft gebracht, en worden er ook al apps ontwikkeld voor de
iPad Pro.
IBM is also currently developing enterprise apps for iPad Pro that take advantage of the devices expanded power, performance, larger screen size and iOS 9s multitasking features, allowing professionals to work in two apps side-by-side at the same time. Apps with Apple Pencil support will provide added precision and functionality to tasks, including designing and laying out a room, logging transactions or annotating maintenance logs.
Dat Apple de zakelijke markt steeds serieuzer neemt is ook te zien op hun
Mac in business-pagina, die net een stevige update gekregen heeft, waar ook weer aandacht geschonken wordt aan de samenwerking met IBM.
Maar het is niet alleen IBM die aandacht krijgt, ook mensen van de CDM Group, iVenturesHealth, Kelly Services en SAP komen aan het woord.
In september
vertelde Apple's CEO Tim Cook nog dat er in het afgelopen boekjaar al 25 miljard dollar in de zakelijke markt werden verdiend. Dat is 14 procent van de totale omzet van Apple, dus de missie om Apple steeds belangrijker in de zakelijke markt te laten worden lijkt nu al een succes.