
Gaat Phil Schiller (eindelijk) de kopieën in de App Store aanpakken?
Recent postte forumlid 'Pieterr' een link naar een interessant verhaal op ons forum over hoe moeilijk het tegenwoordig is voor ontwikkelaars, ook die met erg goede apps, om fatsoenlijk geld te verdienen in de App Store. Die link kan kan je vinden
in dit draadje.
Eén van de redenen waarom het steeds moeilijker is om geld in de App Store te verdienen is de enorme hoeveelheid aan imitatie-apps. Vooral bij games is daar veel sprake van, en het is natuurlijk ontzettend frustrerend als je ziet dat wat jij bedacht hebt, en keihard voor gewerkt hebt om het in de markt te zetten, zomaar ongegeneerd gekopieerd wordt.
Het lijkt voor de hand te liggen dat ze dit bij Apple allang weten, je mag aannemen dat ze daar zelf ook het reilen en het zeilen van de App Store bijhouden. Maar kennelijk is dat niet zo, tenminste, de belofte van Phil Schiller om ernaar te gaan kijken en dat het niet zou moeten gebeuren klinkt nogal vreemd als het gaat om iets wat al heel erg lang gaande is.
De reactie van Phil Schiller kwam voorbij in een discissue op Twitter, waarbij het ging over een gekopieerde app die door nota bene Apple zelf gepromoot werd. Hieronder de tweet die Phil zelf stuurde naar aanleiding daarvan.
https://twitter.com/pschiller/status/708811114923081730En nu maar hopen dat er vaart achter gezet wordt, want de hoeveelheid kopieën in de App Store is toch echt al een hele tijd lang idioot hoog.