
Apple’s VR-ontwikkelingen in detail in patenten te zien
Dat er bij Apple aan een Virtual Reality (VR) bril gewerkt wordt is inmiddels een publiek geheim. Zo kon je
hier op MacFreak al de eerste tekeningen en computer gegenereerde beelden daarvan zien, en
hier lezen dat Dan Riccio daar inmiddels de scepter over zwaait.
Dankzij een aantal nu net verleende patenten kunnen we ondertussen meegenieten van waar er bij Apple op dit gebied precies aan gewerkt wordt. Zo laat
Head-Mounted Display Unit With Adaptable Facial Interface zien hoe zo’n headset goed en comfortabel kan blijven zitten, en hoe er onder andere voor gezorgd wordt dat bewegingen van het gezicht geen invloed hebben op wat er te zien is.

Apple’s VR-ontwikkelingen in detail in patenten te zien
In
Electronic Device With A Tunable Lens wordt de manier waarop Apple het mogelijk maakt om de lenzen aan de gebruiker aan te passen, dat is voor bijna iedereen nu eenmaal anders. Daarbij worden twee lenzen gebruikt met een vloeistof ertussen, waarbij de grootte van de ruimte waarin die vloeistof zit aangepast kan worden.

Apple’s VR-ontwikkelingen in detail in patenten te zien
Als laatste is er een patent verleend met de duidelijk titel
Eye Tracking System. Hieronder de korte beschrijving bij dat patent:
The eye tracking system includes at least one eye tracking camera, an illumination source that emits infrared light towards the user's eyes, and diffraction gratings located at the eyepieces. The diffraction gratings redirect or reflect at least a portion of infrared light reflected off the user's eyes, while allowing visible light to pass. The cameras capture images of the user's eyes from the infrared light that is redirected or reflected by the diffraction gratings.

Apple’s VR-ontwikkelingen in detail in patenten te zien
#VirtualReality