
Ook Best Buy is blij met de Apple Watch
Het gaat goed met electronica-gigant Best Buy in de VS, en dat is onder andere omdat het bedrijf sinds 2008 als eerste naast de Apple Stores ook de
iPhone ging verkopen. Het begin van een vruchtbare samenwerking.
Ook in het afgelopen kwartaal heeft Best Buy het weer uitstekend gedaan, de 3,8 procent stijging van de verkopen was boven de verwachting van analisten. Eén van de verrassingen daarbij was dat de CEO van Best Buy, Hubert Joly, aan analist tijdens een conference call vertelde dat ook in de Best Buy vestigingen en online
de Apple Watch het prima doet ("Demand for Apple Watch has been so strong in the stores and online").
Misschien helemaal niet zo verbazend als we naar de cijfers kijken. Want daar zien we terug wat in veel reviews ook al te lezen was: de overgrote meerderheid is erg blij met een Apple Watch, zeker als die wat langer gebruikt wordt.
Dat is dan ook te zien in
onderzoek van Wristly, daar was onder andere te zien dat het percentage van tevredenheid bij de Apple Watch nog hoger ligt dan bij de iPad en de iPhone.

Daarbij is trouwens wel het percentage van "somewhat satisfied" meegeteld, maar als je kijkt naar de groep die voor "very satisfied/delighted" kiest, dan is dat ook nog altijd 66 procent.

Ook Best Buy is blij met de Apple Watch
Ben Bajarin is degene die dit onderzoek uitvoerde, en die voegt nog iets toe waar ze bij Apple mogelijk ook erg blij van worden:
As I listened to different people tell me about their Apple Watch, I observed a pattern. Those whose job it was to think about the Apple Watch or who were early adopters who thought deeply about tech and the tech products they buy, were all much more critical of the watch. You could tell they evaluated it and thought about it deeply from every angle by their responses. Then I talked with teachers, firefighters, insurance agents, and those not in the tech industry and not hard-core techies. These groups of people couldnt stop raving about the Apple Watch and how much they loved the product. It was almost as if the farther away people were from tech or the tech industry, the more they liked the Apple Watch.
Kennelijk is Apple erin geslaagd iets te maken waar de 'gewone' gebruikers heel erg blij van worden. Hopelijk voor iedereen in Cupertino blijft zich dat ook vertalen in een commercieel succes.