
Percentages voor tevredenheid iPhone X opvallend hoog
Apple's CEO Tim Cook citeert ze vaak: studies naar de tevredenheid van de gebruikers van de verschillende devices die Apple op de markt heeft. Dat vind hij duidelijk belangrijker dan goede verkoopcijfers, hoewel hij dat laatste natuurlijk ook niet erg zal vinden.
Bij de mensen die voor iets nieuws kiezen liggen die cijfers vaak wat lager. Want dat is niet alleen een erg gemotiveerde doelgroep, maar ook een erg kritische. Bij onderzoek naar die cijfers voor de iPhone X is nu
gebleken dat die heel erg hoog liggen. Vooral opvallend is het percentage van gebruikers dat heel erg tevreden is: maar liefst 85 procent, terwijl het percentage heel erg tevreden en 'alleen maar' tevreden op 97 procent uitkomt.

Percentages voor tevredenheid iPhone X opvallend hoog
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)Hierboven zie je dat per onderdeel uitgesplitst. Daaruit blijkt dat de gebruikers over bijna alles tevreden zijn. Maar opvallend genoeg scoren de portretmodus en datzelfde voor selfies minder hoog/ Verder blijkt Siri de hekkensluiter, maar dat is wat minder verrassend, want de stem-assistent van Apple ligt al wat langer onder vuur.
TevredenheidApple scoort over het algemeen erg hoog in testen naar de tevredenheid van de gebruikers, dat is tenslotte één van de dingen die aan de basis liggen van Apple's succes. Bij de Apple Watch bleek bijvoorbeeld 97 procent van de gebruikers tevreden, maar van die groep was maar 66 procent heel erg tevreden. In afbeelding hierboven is ook te zien dat de nieuwe dingen van deze iPhone, bijvoorbeeld het design, de nieuwe interface en Face ID, ook allemaal hoog scoren.
De totaalscore van de iPhone X is dezelfde 97 procent als de Apple Watch in het begin behaalde, maar omdat maar liefst 85 procent daarvan heel erg tevreden zijn is dit eindresultaat beslist opvallend te noemen.
That number is amongst the highest I’ve seen in all the customer satisfaction studied we have conducted across a range of technology products. Just to contrast that with the original Apple Watch research with Wristly I was involved in, 66% of Apple Watch owners indicated they were very satisfied with Apple Watch, a product which also ranked a 97% customer satisfaction number in the first Apple Watch study we did.
BasisApple heeft keer op keer duidelijk gemaakt dat de iPhone X de weg naar voren is, we zullen de komende tijd dan ook hoogstwaarschijnlijk steeds meer dingen daaruit in andere modellen gaan zien. Gezien de score onder de groep die nu al een iPhone X gebruikt lijkt dat een prima basis voor Apple om op verder te borduren.
Dit onderzoek werd trouwens vooral in de VS uitgevoerd, maar ook in een aantal Europese landen.
Het nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)