
Tim Cook over Self Service, AI en meer
Afgelopen week werd de nieuwe versie van The Grove Apple Store in Los Angeles geopend, de eerste was een stuk kleiner en opende in 2012. Bij het naar buiten komen werd Tim Cook geïnterviewd door Rich DeMuro van het plaatselijke station
KTLA (bij ons alleen bereikbaar met een
VPN).
De vragen gingen over het nieuwe Self Service-programma, dat volgens Tim Cook vooral interessant is voor voor die goede doe-het-zelfers, hij denkt dat de rest van Apple’s klanten waarschijnlijk beter bij Apple zelf of bij een reparateur terecht kan. Daarnaast maakte hij nog eens duidelijk hoeveel belang ze bij Apple hechten aan kunstmatige intelligentie (AI). Daarmee zegt hij veel, het heeft bijvoorbeeld veel te maken met het Apple Car-project, maar blijft tegelijkertijd ook veilig op de vlakte.
Hieronder een paar van de belangrijkste citaten uit dit interview, om te beginnen met eentje over het Self Service-programma:
Well, we realized that there were some people who wanted to do this and that are trained to do this. They’re the Popular Mechanics crowd if you will, which I love and have been focused on my entire life. It feels good to put the manuals out there and get the parts out there that enables people to do this. Still, if you’re not comfortable doing that, we encourage you to come in the Apple Store and get it done for you. That’s still the best way for most people.
En dan het stukje over AI:
We’re very focused on augmented reality, we’re very focused on artificial intelligence… we’re very focused on autonomy, we’re very focused on all these things that are core technologies, and we’ll use them in a variety of ways.
En of Apple’s werkt aan een ‘next big thing’:
Of course… Apple will always have something that is the next big thing.
And fortunately we have a lot of things that are the current big things.