geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/GebrokenGlas-icoon.jpg
Scherm en batterij meeste iPhones die vervangen worden werken nog
Een paar dagen geleden introduceerde Apple het nieuwe Self Service-programma, waarmee onder andere schermen en batterijen van iPhones door de gebruikers zelf vervangen kunnen gaan worden. Maar hoe staat het met iPhones die nu al vervangen worden?

Daar vroeg Consumer Intelligence Research Partners 2.000 mensen in de VS, die in de afgelopen 12 maanden een iPhone, iPad, Mac of Apple Watch kochten, hoe de staat was van het device wat vervangen werd. De conclusie lijkt dat maar een heel erg kleine groep gebruik zal maken van dit nieuwe Self Service-programma, zo was er maar 6 procent waarvan het scherm zo gebroken was dat het onbruikbaar was.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.ConsumerIntelligenceResearchNovember2021.jpg
Scherm en batterij meeste iPhones die vervangen worden werken nog

klik op de afbeelding voor een grotere versie

Er waren wel meer gebroken schermen: bij 12 procent was het scherm wel gebroken, maar was het nog wel bruikbaar. Maar de batterij is veel vaker de reden voor vervanging, bij 14 procent van de gebruikers was deze zo slecht dat ze hun iPhone steeds maar een paar uur konden gebruiken voordat er weer opgeladen moest worden.

Niet alleen namen deze mensen niet de moeite om hun iPhone te laten repareren, ook de snellere processor, betere camera en andere verbeteringen waren een reden om de oude iPhone te vervangen door een nieuwere.



 #SelfService
MacFreak steunen en advertenties achter je laten? Word donateur.
Product of dienst op MacFreak onder de aandacht brengen? Kijk dan hier.