
Sommige gebruikers melden problemen met 5G en LTE met iPhone 12
Nu de iPhone 12 modellen allemaal uit zijn blijken er op meerdere plekken klachten over het wegvallen van de internetverbinding te vinden. Die lijken vooral voor te komen als mensen in beweging zijn, wat suggereert dat het schakelen tussen de verschillende verbindingspunten niet altijd goed gaat.
Rapporten van dit soort problemen zijn bijvoorbeeld te vinden op Apple’s eigen
eigen Communities en
deze pagina van Reddit. Daar zijn ook een paar mensen bij die er ook last van hebben als ze niet in beweging zijn, mogelijk zitten die net tussen die verschillende verbindingspunten in. Meerdere gebruikers hebben al contact met Apple opgenomen, waarbij onder andere ook het schakelen tussen de verschillende verbindingspunten als reden van dit probleem gesuggereerd werd.

Sommige gebruikers melden problemen met 5G en LTE met iPhone 12
Mocht jij last hebben met de internetverbinding op je iPhone, door in het
bedieningspaneel linksboven op het vliegtuigje te klikken kan je de vliegtuigmodus inschakelen, waarmee al het internetverkeer van en naar je iPhone stopt.
Als je dan een tweede keer daarop klikt zal de verbinding weer opgebouwd worden, voor een aantal gebruikers lijkt dit het probleem op te lossen.
Nog even uit eigen ervaring: ik heb een iPhone 11 Pro in gebruik die van tijd tot tijd, vooral in de auto, ook moeite heeft met de internetverbinding. Als ik dan bijvoorbeeld Siri (handsfree) vraag om iemand een bericht te sturen, dan duurt het heel lang en meldt ze uiteindelijk dat het niet gelukt is. Ook in dit geval brengt hetzelfde recept bijna altijd de oplossing: even via het bedieningspaneel de vliegtuigmodus activeren, en daarna weer alles terug naar normaal.
#iPhone