
Sonos belooft iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn (Upd.)
Heb je speakers van Sonos dan weet je waarschijnlijk al dat de update van de app in mei alleen maar ellende heeft gegeven. Hoewel het bedrijf eerst nog volhield dat
ze trots waren op deze stap, veranderde in augustus de toon volledig en werd er
overgestapt op excuses.
Twee maanden verder zijn we weer in een nieuwe fase aangeland, nu stapt CEO Patrick Spence over op beloftes.
Het lijkt nogal vreemd dat een CEO belooft en toezegt dat er hernieuwde focus op softwarekwaliteit, klantervaring en uitmuntendheid zal zijn. Want zouden dat niet sowieso altijd dingen moeten zijn die centraal staan in zo’n bedrijf?
Daarbij lijkt het ook goed om te weten dat Sonos in de tussentijd bezig is geweest met het
ontslaan van bijna zeven procent van de werknemers, terwijl al deze ellende heeft gezorgd voor artikelen als
The Sound Of Failure At Sonos.
Het is te hopen dat al deze nieuwe beloftes waargemaakt worden, en dat de app de komende tijd weer goed gaat werken, vooral voor iedereen die eerder heeft geïnvesteerd in apparatuur van Sonos.
UpdateZoals je in de commentaren hieronder ook kunt lezen is Patrick Spence inmiddels geen CEO van Sonos meer, maar is hij per direct
vervangen door interim Tom Conrad. Of die het lukt om het (enorm) beschadigde imago van het bedrijf weer te restaureren valt te bezien, ook omdat hij zelf in het bestuur zat en dus ook verantwoordelijkheid droeg voor de gekozen koers. En dus ook voor alle ellende die daardoor ontstaan is.
Mocht er een andere gevonden worden die definitief aan het roer van Sonos komt te staan, dan heeft die waarschijnlijk nog een enorme klus voor zich.