geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Sonos-logo.jpg
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
In mei van dit jaar kon je hier op MacFreak al lezen dat Sonos een update had uitgebracht die mogelijk niet goed genoeg was uitgetest. Want het regende klachten, waarop Sonos in eerste instantie reageerde dat het juist erg goed was, en dat ze zichzelf heel moedig vonden.

Toch drong het bij Sonos door dat ze zich goed in de nesten hadden gewerkt, volgden excuses en werd er nagedacht over het terugbrengen van de oude app.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.SonosiPhoneAppVersion80.00.04Interface.jpg
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt

klik of tap voor een grotere versie

Maar die laatste optie blijkt niet mogelijk, zoals te lezen in deze verklaring van Patrick Spence, de CEO van Sonos:

Citaat
The trick of course is that Sonos is not just the mobile app, but software that runs on your speakers and in the cloud too. In the months since the new mobile app launched we’ve been updating the software that runs on our speakers and in the cloud to the point where today S2 is less reliable & less stable then what you remember. After doing extensive testing we’ve reluctantly concluded that re-releasing S2 would make the problems worse, not better. I’m sure this is disappointing. It was disappointing to me.
Onze vertaling:

Citaat
Sonos is natuurlijk niet alleen de mobiele app, maar ook software die op je speakers en in de cloud draait. In de maanden sinds de lancering van de nieuwe mobiele app hebben we de software die op onze speakers en in de cloud draait zodanig bijgewerkt dat S2 nu minder betrouwbaar en minder stabiel is dan je je kunt herinneren. Na uitgebreid testen hebben we met tegenzin geconcludeerd dat het opnieuw uitbrengen van S2 de problemen erger zou maken, in plaats van beter. Ik weet zeker dat dit teleurstellend is. Het was teleurstellend voor mij.
Met andere woorden, hoewel de oude app terugbrengen ook serieus ter tafel is gekomen is dit geen optie, en de enige weg voorwaarts is de problemen met de nieuwe app (en de achterliggende infrastructuur) in orde krijgen.

In de tussentijd hopen ze bij Sonos vast dat de bestaande klanten het geduld kunnen opbrengen, en dat dit alles niet leidt tot een grote afname van toekomstige klanten.

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 11:34    reactie #1
geplaatst door: ICT Consultant
Gewoon een domme speaker met BT, Spotify Connect en Airplay kiezen!
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 12:03    reactie #2
geplaatst door: eoms
Waarom met Spotify Connect, of maakt dat de speaker dom?
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 13:18    reactie #3
geplaatst door: orange
Gewoon een domme speaker met BT, Spotify Connect en Airplay kiezen!
Lol. Dan is het geen 'domme' speaker meer hè! ;)

In essentie is een speaker die afhankelijk is van de servers van een fabrikant geen goed idee.

Mijn Technics speakers zijn inmiddels tientallen jaren oud, en werken over tientallen jaren waarschijnlijk nog steeds zoals ze nu doen.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 13:55    reactie #4
geplaatst door: Heintje
Niet helemaal ontopic, maar wel aansluitend: ik ben benieuwd hoe lang mijn Google Chromecast nog blijft werken als de app niet meer wordt ondersteund. Die heb je namelijk nodig om de Chromecast te vinden en te koppelen.
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 14:49    reactie #5
geplaatst door: Flix
In essentie is een speaker die afhankelijk is van de servers van een fabrikant geen goed idee.
Ik weet niet hoe het nu is met de S2 app en de laatste hardware, maar mijn Sonos draait uiteraard ook stand-alone en is niet afhankelijk van ‘servers’.
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 15:05    reactie #6
geplaatst door: orange
Dat is ook niet precies wat ik zeg hè? ;)
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 16:40    reactie #7
geplaatst door: ageman
Tja het was even wennen die nieuw app maar het werkt .....
Kan alleen maar beter worden denk ik / hoop ik
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
21 augustus 2024 - 23:10    reactie #8
geplaatst door: orange
Citaat
In essentie is een speaker die afhankelijk is van de servers van een fabrikant geen goed idee.

Is hij het niet, dan is er geen probleem. Toch?
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
22 augustus 2024 - 11:20    reactie #9
geplaatst door: ICT Consultant
Lol. Dan is het geen 'domme' speaker meer hè! ;)
Jawel.

Een slimme speaker luistert altijd naar jou en reageert op "hey/hi Siri/Google/Alexa".

BT is basis connectiviteit. Airplay en Spotify uitgebreide connectiviteit. Dat heb je nodig, de tijd dat je je cd speler met een draadje aansloot is zo ongeveer over.