
Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
In mei van dit jaar kon je
hier op MacFreak al lezen dat Sonos een update had uitgebracht die mogelijk niet goed genoeg was uitgetest. Want het regende klachten, waarop Sonos in eerste instantie reageerde dat het juist erg goed was, en dat ze zichzelf heel moedig vonden.
Toch drong het bij Sonos door dat ze zich goed in de nesten hadden gewerkt, volgden
excuses en werd er nagedacht over het
terugbrengen van de oude app.

Sonos heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt
klik of tap voor een grotere versie
Maar die laatste optie blijkt niet mogelijk, zoals te lezen in
deze verklaring van Patrick Spence, de CEO van Sonos:
The trick of course is that Sonos is not just the mobile app, but software that runs on your speakers and in the cloud too. In the months since the new mobile app launched we’ve been updating the software that runs on our speakers and in the cloud to the point where today S2 is less reliable & less stable then what you remember. After doing extensive testing we’ve reluctantly concluded that re-releasing S2 would make the problems worse, not better. I’m sure this is disappointing. It was disappointing to me.
Onze vertaling:
Sonos is natuurlijk niet alleen de mobiele app, maar ook software die op je speakers en in de cloud draait. In de maanden sinds de lancering van de nieuwe mobiele app hebben we de software die op onze speakers en in de cloud draait zodanig bijgewerkt dat S2 nu minder betrouwbaar en minder stabiel is dan je je kunt herinneren. Na uitgebreid testen hebben we met tegenzin geconcludeerd dat het opnieuw uitbrengen van S2 de problemen erger zou maken, in plaats van beter. Ik weet zeker dat dit teleurstellend is. Het was teleurstellend voor mij.
Met andere woorden, hoewel de oude app terugbrengen ook serieus ter tafel is gekomen is dit geen optie, en de enige weg voorwaarts is de problemen met de nieuwe app (en de achterliggende infrastructuur) in orde krijgen.
In de tussentijd hopen ze bij Sonos vast dat de bestaande klanten het geduld kunnen opbrengen, en dat dit alles niet leidt tot een grote afname van toekomstige klanten.