
Find Something New-campagne ligt onder vuur
Dat er op dit moment een corona-crisis rondwaart hoef ik niemand te vertellen, en dat die een enorme klap voor de economie gaat betekenen ook niet. De kans dat er de komende tijd veel meer mensen zonder werk zullen zitten lijkt dan ook erg groot.
Net op dat moment lanceert de regering Trump (onder leiding van Donald Trump’s dochter Ivanka) een nieuwe campagne onder de naam “Find Something New”. Deze campagne kwam dan ook meteen zwaar
onder vuur te liggen. In de VS krijgen mensen een stuk minder van de overheid om de klap op te vangen, als je daarvoor al in aanmerking komt. Op dit moment zijn er door deze crisis al 18 miljoen geregistreerde werklozen in de VS, en 33 miljoen die een ww-uitkering ontvangen.
Zet dat af tegen het aantal banen waarvan bekend is dat die daar beschikbaar zijn - 5,4 miljoen - en het ligt voor de hand dat deze campagne niet bij iedereen goed valt.
Ad CouncilDe organisatie achter deze campagne is de Ad Council, een organisatie waar een hoop bedrijven achter zitten. Daarbij zit Apple, maar onder andere ook IBM, AT&T, Cisco, Home Depot, SAP en Wallmart. De lijst van alle deelnemers is te vinden
op deze pagina.
De lancering van deze campagne was naast
de website ook een virtuele rondetafel, waaraan onder andere Apple’s CEO Tim Cook en IBM’s CEO Ginni Rometty deelnamen. Van Tim Cook is bekend dat hij hoopt dat veel meer mensen gaan programmeren. Die boodschap is onder andere te vinden op
internationale pagina’s van Apple, maar ook bij ons draagt Apple
een vergelijkbare boodschap uit.
Let op, de video hierboven begint pas na 12 minuten en ruim 55 seconden. Het ligt dus niet aan jou als je niet meteen iets ziet gebeuren.