
Ted Lasso’s VFX Compositing Supervisor over de special effects
Bill Parker was onder andere Compositing Supervisor voor de Apple TV+ serie Ted Lasso, voor Deadline’s Visual Effects + Screen event werd hij geïnterviewd door Anthony D'Alessandro. De aanleiding was de nominatie voor een Emmy Award.
Die nominatie kreeg Bill Parker voor de elfde aflevering van het derde seizoen, met de titel ‘Mom City’. Dit interview is te vinden op
deze pagina van Deadline, hieronder vind je de belangrijke stukken daaruit. Waarbij bijvoorbeeld blijkt dat het enorme aantal shots van erg goed gevulde stadions met reagerende fans één van de grootste uitdagingen was.
Hieronder vind je een aantal stukjes uit het artikel hierover, die samen duidelijk maken wat voor uitdagingen er allemaal overwonnen werden:
Er zijn twee verschillende dingen die je te zien krijgt als je de afleveringen die we maken bekijkt. Of er is helemaal geen stadion, het is helemaal leeg, of ze maken soms opnames van de dug-outs in het echte stadion en wij voegen gewoon mensen toe aan de stoelen..
Het team moest een "zeer robuuste manier bedenken om technieken te kunnen veranderen, afhankelijk van de opname die we maakten", deels omdat er meer dan duizend opnamen werden gebruikt in het derde seizoen. Door meerdere "publiekstechnieken" te gebruiken, zoals het maken van tile plates en sprites en zelfs het maken van een computer-gegenereerde menigte, was het stadion betrouwbaar gevuld met digitale figuranten.
Daarbij bleek het publiek bij een voetbalwedstrijd ook nog anders te reageren dan bij andere sportwedstrijden.
Parker merkte ook op dat voetbalmassa's heel reactionair kunnen zijn in vergelijking met anderen. "Iedereen is er erg mee bezig, dus dat wordt ook een groot deel van het werk," legt hij uit en dat hij "echt op die emoties moest inspelen" om bij de actie op het veld te passen.
#AppleTVPlus