
Tim Cook over de reden dat Apple TV+ bestaat
De reden voor Apple TV+ die de meesten van ons waarschijnlijk kunnen bedenken is dat deze dienst nodig was om Apple’s abonnementen relevant te houden, zeker toen bijvoorbeeld Amazon zich ook aan streaming video waagde. En uiteindelijk natuurlijk om meer hardware te verkopen.
Maar volgens Apple’s CEO Tim Cook zijn er twee redenen: Apple wil graag geweldige verhalen vertellen en dat het ook een geweldig bedrijf wordt.
Dit citaat komt uit
een artikel van Variety, hieronder het stukje waarin hij dit zegt in zijn geheel:
We're a toolmaker. We make tools for creative people to empower them to do things they couldn't do before. So we were doing lots of business with Hollywood well before we were in the TV business.
We studied it for years before we decided to do Apple TV+. I know there's a lot of different views out there about why we're into it. We're into it to tell great stories, and we want it to be a great business as well. That's why we're into it, just plain and simple.
De vertaling:
Wij zijn een maker van gereedschappen. We maken gereedschap voor creatieve mensen om ze in staat te stellen dingen te doen die ze eerder niet konden. We deden dus al veel zaken met Hollywood lang voordat we in de tv-business zaten.
We hebben het jaren bestudeerd voordat we besloten om Apple TV+ te doen. Ik weet dat er veel verschillende meningen zijn over waarom we ermee bezig zijn. We doen het om geweldige verhalen te vertellen en we willen ook dat het een geweldige business wordt. Daarom doen we het, heel simpel.
In dit artikel gaat hij ook in op de reden waarom Apple besloot om geen catalogus te kopen, maar die van Apple TV+ zelf op te bouwen.
We elected not to go out and procure a catalog. I know that's a faster way into the business, but it didn't feel like Apple at the end of the day. Apple should have something that we pour our passion into, and that's exactly what we're doing with the shows. And now you can see us hitting a stride. It feels wonderful.
We hebben ervoor gekozen om geen catalogus aan te schaffen. Ik weet dat dat een snellere manier is om in de business te komen, maar het voelde uiteindelijk niet als Apple. Apple zou iets moeten hebben waar we onze passie in stoppen, en dat is precies wat we doen met de shows. En nu zie je dat we op stoom komen. Het voelt geweldig.
En over de F1-blockbuster met Bard Pitt:
To bring something to life that would be authentic to the sport, that would tell a great story as well about the ups and downs of life — F1 hit on all the things. And then we could bring some things that are uniquely Apple to the movie, like our camera technology. And we plan to have the whole of the company support it as well — our retail operation and everything. So it was something that we could get the entire company around. It feels wonderful to be a part of it.
Om iets tot leven te brengen dat authentiek zou zijn voor deze sport, dat ook een geweldig verhaal zou vertellen over de ups en downs van het leven - F1 raakte alle dingen. En dan konden we ook nog een aantal dingen toevoegen die uniek zijn voor Apple, zoals onze cameratechnologie. En we zijn van plan om het hele bedrijf erbij te betrekken - onze detailhandel en alles. Het was dus iets waar we het hele bedrijf bij konden betrekken. Het voelt geweldig om er deel van uit te maken.
Apple heeft trouwens speciale cameratechnologie ontwikkeld voor het vastleggen van razendsnelle racescènes in de F1, die inmiddels blijkbaar op de nieuwste iPhones te vinden is, Tim Cook daarover:
I don't have it in my mind that I'm going to sell more iPhones because of it. I don't think about that at all. I think about it as a business. And just like we leverage the best of Apple across iPhones and across our services, we try to leverage the best of Apple TV+.
Ik denk niet dat ik daardoor meer iPhones ga verkopen. Daar denk ik helemaal niet aan. Ik zie het als een bedrijf. En net zoals we het beste van Apple uit iPhones en onze diensten halen, proberen we het beste uit Apple TV+ te halen.