
Ook verlengde garantie voor het Smart Keyboard
Iets meer dan een week geleden was er het nieuws dat de garantie voor de allereerste Apple Watch van één naar drie jaar is gegaan als het gaat om een batterij die opzwelt. Meer daarover in
dit eerdere nieuwsbericht van MacFreak.
Dezelfde verlengde garantie gaat nu ook gelden voor Apple's eigen
Smart Keyboard. Dus in plaats van één jaar garantie vanaf het moment van aankoop, geldt de garantie nu voor drie jaar vanaf die datum.
Wat de problemen met het Smart Keyboard kunnen zijn is niet bekend, Apple zelf
heeft het over "functional issues" tijdens het gebruik. Daaronder zouden bijvoorbeeld 'hangende' toetsen, of een niet correct werkende Smart Connector kunnen vallen.
Als je binnen drie jaar na aankoop een probleem hebt zal Apple jouw Smart Keyboard dus vervangen zonder dat je daar ook maar een cent voor hoeft te betalen. Voor dit vervangen kan je een afspraak maken met een Genius Bar van een Apple Store, maar dit kan natuurlijk ook bij een Apple Authorized Service Provider.
Als dat allebei niet bij jou in de buurt voorhanden is, dan kan je ook contact met Apple opnemen. Hoe je dat doet vanuit Nederland vind je op
deze pagina, onze lezers uit België vinden deze informatie
hier.