
De Play Pass lijkt Google’s antwoord op Apple Arcade (Upd.)
iOS 13 is uit en iedereen die dat inmiddels heeft geïnstalleerd, ondanks de waarschuwingen voor
de bugs die daar nog in zitten, kan nu gratis
Apple Arcade uitproberen. En dat kan binnenkort ook met de nieuwste versie van iPadOS, tvOS en macOS.
Maar daar heb je natuurlijk niks aan als je een Android telefoon hebt. Gelukkig voor iedereen waarvoor dat geldt kijkt Google ook goed naar wat de concurrentie doet, en heeft het inmiddels een antwoord op Apple Arcade. Bij Google heet dit Google Play Pass, en voor dezelfde prijs ($ 4,99) als Apple Arcade krijg je toegang tot 350 games en apps, zonder dat je daar nog langer reclame in krijgt te zien.
Google vertelt er niet bij hoe het zit met tracking door de apps, en het gaat om apps die al in de Play Store staan, er is dus geen exclusieve content. Daarbij zal het voorlopig alleen maar in de VS worden aangeboden.
Meer informatieWil je meer informatie hebben over Google Play Pass, die is te vinden op
deze pagina. Daar staan ook een paar veelgestelde vragen, voor meer informatie over het gebruik van Google Play Pass verwijst Google je door naar
deze Help-pagina.
De belangrijkste twee vaak gestelde vragen alvast hieronder:
Is Google Play Pass available in my country?
Google Play Pass is currently only available in the U.S. Stay tuned for international availability.
Do I need an Android device?
Yes, Google Play Pass is compatible with mobile, laptop, and tablet devices with Play Store version 16.6.25 and above, and Android version 4.4 and above.
Doordat het op dit moment alleen maar beschikbaar is in de VS, en het feit dat er geen speciaal gemaakte content voorhanden is, lijkt het er erg op dat dit bij Google snel in elkaar is gezet als antwoord op Apple Arcade.
Update: MacRumors heeft een prima video gepubliceerd met een vergelijking van deze twee services, hieronder kan je daar van meegenieten.
Bereik MacFreak’s 85.000 maandelijkse bezoekers met sponsoring, advertorials of pagelinks.
Reach MacFreak’s 85.000 monthly visitors through sponsoring, advertorials or pagelinks.