
Samsung stopt met Milk, bedoeld als concurrent Apple Music
Dat Samsung veel naar Apple kijkt voor 'inspiratie' is een feit dat onder andere is gebleken tijdens het proces van Apple vs. Samsung, en recent nog toen
bleek dat Samsung plaatjes van de Apple Watch had gebruikt voor een patentaanvraag.
Eén van de dingen die Samsung ook wilde was een grote speler worden in streaming muziek, en daarom waren ze hun eigen service gestart met de naam Samsung Milk Music (waarom dat Milk heet weet niemand, mogelijk ook niet bij Samsung).
Maar Milk was geen lang leven beschoren, de Amerikaanse afdeling van het Koreaanse bedrijf heeft een
kort persbericht op de site gezet om het eind per 22 september aan te kondigen.
Samsung is sun setting its Samsung Milk Music service in the United States on September 22, 2016.
We have made the strategic decision to invest in a partner model focused on seamlessly integrating the best music services available today into our family of Galaxy devices. We believe that working with partners will accelerate innovation, enhance device sales and provide amazing new experiences for our customers.
We have no additional details to share at this time.
Waarbij dit waarschijnlijk een directe vertaling uit het Koreaans was, want de uitdrukking "sun setting" bestaat helemaal niet in het Engels. Alle huidige gebruikers van Milk zouden nu trouwens naar
Slacker doorgestuurd worden, maar vreemd genoeg is daarover niets te lezen in het persberichtje hierboven.
Milk heeft vanaf het begin weinig gebruikers gehad, en is dus ook geen grote concurrent van Apple Music. Maar het maakt wel duidelijk hoezeer Apple belang hecht aan een grote speler in muziek en video te zijn, en hoe dat dit voor andere bedrijven veel minder geldt.