
Bozoma Saint John weg bij Apple, overgestapt naar Uber
Vorig jaar was zij de verrassing tijdens de keynote van de WWDC, Apple's Head of Global end Consumer Marketing for iTunes en Apple Music Bozoma Saint John. Een dame met flair, die volgens velen een prima aanwinst was voor Apple.
Dat kunnen we inmiddels in de verleden tijd schrijven, want Bozoma Saint John heeft een overstap gemaakt
naar Uber. Dat bedrijf heeft op dit moment hard goede mensen op PR en Marketing nodig, want het ligt aan alle kanten onder vuur, onder andere voor het stelen van technieken voor zelf-rijdende auto's van Waymo, Google's project voor zelf-rijdende auto's.
Bozoma Saint John werd geboren in Ghana en emigreerde als teenager naar de VS. Nadat ze afstudeerde aan Wesleyan University werkte ze bij meerdere reclame- en marketing bedrijven en stond aan de wieg van PepsiCo's music festival marketing. Drie maanden voordat Apple Beats overnam kwam ze daar in dienst, waarna ze dus Apple's Head of Global end Consumer Marketing for iTunes en Apple Music werd.
Hieronder de presentatie van Bozoma Saint John, waarmee ze in één keer een ster in de tech-wereld werd, en waarschijnlijk één van de redenen waarom ze bij Uber 'in the picture' kwam. Want ze was beslist de eerste die de zaal tijdens een Apple-keynote liet meeklappen op de maat van de muziek. Haar presentatie in de video hieronder begint op 1 uur, 10 minuten en 55 seconden.