geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/AppStore_icoon.jpg
Bijna alle meest succesvolle apps in de App Store zijn 'gratis'
Gisteren kon je hier op MacFreak, in dit nieuwsbericht, al lezen dat er in de iOS App Store twee keer zoveel wordt omgezet bij de helft van het volume. Eén van de redenen van dat succes is waarschijnlijk dat Android telefoons zo langzamerhand bijna gratis zijn, en betaalde apps dus relatief duur lijken.

Maar er is meer aan de hand, Graham Spencer van MacStories heeft gekeken naar de meest populaire apps in de App Store, en daaruit blijkt dat in de top tweehonderd (!) apps er maar drie bij zitten waarvoor je vooraf moet betalen. Dat zijn Minecraft (nummer 33, kost € 6,99,), Grindr (nummer 95, kost 99 cent) en Facetune (nummer 183 en kost € 3,99).



Met andere woorden, bijna alle apps met succes zijn inmiddels 'gratis' en het zijn de in-app aankopen waar geld mee verdiend wordt. Eigenlijk jammer, het zou goed zijn als klanten gewoon bereid zouden zijn om te betalen voor een goed product, maar kennelijk is dit de realiteit.



Opvallend is trouwens wel dat het Minecraft wel lukt om zo hoog te staan, terwijl het een relatief dure game is in de App Store. Maar Minecraft is dan ook nog steeds erg populair, en door die populariteit zijn de gebruikers kennelijk toch nog steeds bereid om ervoor te betalen.

Als je meer wilt lezen van Graham Spencer's analyse van de iOS App Store, die kan je vinden op deze pagina.




Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: mug
Zou het al hele verbetering vinden als Apple aandacht besteed aan super eenvoudig preview van betaal App zou realiseren. Hoe kan ik App beoordelen a.d.h.v.  een screenshot?
Eerst kopen en na 5 minuten proberen er achter komen dat het niet is wat je zoek is niet echt optie. Wat ik wel goed vindt werken is gratis met reclame banner. Dan kun je vrij proberen en ik erger mij altijd groen&geel aan die reclame dus die koop ik graag af voor 1 of paar euro.
geplaatst door: mgroeneboer
Jammer dat mensen niet willen betalen voor een goed product? Vraag en aanbod verhaal toch? Als er geen behoefte is koop je het niet. Maar je conclusie loopt spaak denk ik, mensen zijn wél bereid te betalen voor kwaliteit, echter wordt die kwaliteit klaarblijkelijk pas ervaren als de app in gebruik is genomen. Dit verdienmodel spreekt gebruikers gewoon meer aan. Resultaat blijft gelijk.
Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
geplaatst door: GeorgeM
Ik denk dat mijn twee voorgangers gelijk hebben, je wilt weten wat het is dat je koopt voordat je ervoor betaald.

Ik heb zelf al een tijdje geen apps meer gekocht, want ik ben geld voorzien.

Maar een tijdje gelden was er vaak een Lite versie, die kon je dan uitproberen zonder alle functies actief of met banners. Is dat niet meer zo?