
Wat door Apple is gezegd over videokaarten Mac Pro en VR
Tijdens het gesprek gisteren, van een aantal journalisten met meerdere leidinggevenden van Apple, kwam er ook iets interessants ter sprake over de videokaarten in de toekomstige Mac Pro.
Toen de mensen van Apple het een en ander zeiden over krachtige videokaarten in de toekomstige Mac Pro, vroeg Matthew Panzarino van TechCrunch
wie dan precies de Pro-gebruikers zijn die zulke enorm krachtige videokaarten nodig zullen hebben.
Het antwoord kwam van Craig Federighi, Apple's Senior Vice President of Software Engineering:
There's certain scientific loads that are very GPU intensive and they want to throw the largest GPU at it that they can. There are heavy 3D graphics [applications] or graphics and compute mixed loads.
Those can be in VR, those can be in certain kinds of high-end cinema production tasks where most of the software out there that's been written to target those doesn't know how to balance itself well across multiple GPUs but can scale across a single large GPU.
Het is langer
bekend dat er geen Mac-software is voor bijvoorbeeld de Oculus Rift. De reden daarvoor is eenvoudig, er is simpelweg geen Mac-hardware die krachtig genoeg is om deze Virtual Reality-bril aan te kunnen sturen.
Kennelijk is het Apple menens, dit maakt ons alleen maar nog nieuwsgieriger naar de nieuwe Mac Pro. Daar zullen we trouwens nog wel even op moeten wachten, want die zal op zijn vroegst pas komend jaar uit worden gebracht.