
Verkopen iPhones in China bij online winkels enorm in de lift
Zowel in de
open brief die Tim Cook aan investeerders schreef als tijdens de recente presentatie van de
kwartaalcijfers werd het al duidelijk: één van de redenen dat de verkopen van iPhones in het afgelopen kwartaal een stuk minder waren was door tegenvallende verkopen in China.
Maar bij de presentatie van de kwartaalcijfers maakte Cook ook duidelijk dat Apple al hard bezig was om daar wat aan te doen, en dat lijkt vruchten af te werpen. Want in een artikel van de Chinese site Feng.com is
te lezen (via Google Translate) dat de verkopen bij Tmall met 76 procent stegen en bij Suning Tesco lag het nog een stuk hoger, daar was de stijging maar liefst 83 procent.

Verkopen iPhones in China bij online winkels enorm in de lift
De titel van dat artikel van Feng.com is in de vertaling van Google Translate “Eenvoudig en onbeschoft: de verkoop van de iPhone steeg aanzienlijk na prijsverlagingen van e-commerce”. Daarbij is “onbeschoft” een slechte vertaling naar het Nederlands van Google’s kant, in andere talen krijg ik als resultaat “weinig subtiel”. Het is een stuk waarschijnlijker dat dit ook de omschrijving is die in de originele Chinese tekst staat.