geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Cupertino-Apple-HQ.jpg
Verplichte kost voor iedereen die wil weten hoe Apple werkt
Rick Tetzeli heeft al eerder laten zien dat hij erg goed begrijpt hoe Apple werkt, en dat hij de benodigde ingangen heeft in Cupertino. Dat was onder andere te zien in zijn uitstekende biografie Becoming Steve Jobs, dat volgens zo'n beetje alle mensen die hem goed gekend hebben een veel beter beeld geeft van Steve Jobs dan de eerdere biografie van Walter Isaacson.

Ook dit keer heeft Rick Tetzeli weer een aantal mensen van het management van Apple uitgebreid te spreken gekregen, en de interviews zijn eigenlijk verplichte kost voor iedereen die Apple graag volgt en wil weten hoe er binnen het bedrijf gedacht wordt.

In het hoofdartikel komen Apple's CEO Tim Cook, Senior Vice President Internet Software and Services Eddy Cue en Senior Vice President Software Engineering Craig Federighi allemaal uitgebreid aan het woord. Dat artikel is hier te lezen.

http://b.fastcompany.net/multisite_files/fastcompany/imagecache/1280/poster/2016/07/3062090-poster-p-1-apple-to-believe-in.jpg
Verplichte kost voor iedereen die wil weten hoe Apple werkt


Zo kunnen we in dit artikel bijvoorbeeld lezen hoe het falen van de Kaarten-app toen die voor het eerst live ging heeft gezorgd voor onder ander het public-beta programma, en hoe er bij Apple over innovatie gedacht wordt.
Citaat


Cook also forced his execs to re-examine, and change, the way they worked with development teams. Famous for being secretive, Apple opened up a bit. "We made significant changes to all of our development processes because of it," says Cue, who now oversees Maps. "To all of us living in Cupertino, the maps for here were pretty darn good. Right? So [the problem] wasn’t obvious to us. We were never able to take it out to a large number of users to get that feedback. Now we do."

Apple now does public beta testing of its most significant software projects, something that Jobs never liked to do. In 2014, the company asked users to test run its Yosemite upgrade to OS X. Last year, it introduced beta testing of iOS, which is the company’s most important operating system. "The reason you as a customer are going to be able to test iOS," Cue says, "is because of Maps."


Citaat


What Apple has accomplished with Maps is an example of the kind of grind-it-out innovation that's happening all the time at the company. You don't hear a lot about it, perhaps because it doesn't support the enthralling myth that innovation comes in blinding flashes that lead to hitherto unimaginable products. When critics ding Apple for its failure to introduce "breakthrough" devices and services, they are missing three key facts about technology: First, that breakthrough moments are unpredictable outcomes of ongoing, incremental innovation; second, that ongoing, behind-the-scenes innovation brings significant benefits, even if it fails to create singular disruptions; and, third, that new technologies only connect broadly when a mainstream audience is ready and has a compelling need. "The world thinks we delivered [a breakthrough] every year while Steve was here," says Cue. "Those products were developed over a long period of time."



Wil je ook nog meer weten over Apple Music en één van de belangrijke mensen daar achter, dan is dit interview van Rick Tetzeli met Bozoma Saint John ook een aanrader.
Citaat


What can you tell me about what you have learned about race and gender in corporate America? Some women and minorities have described the feeling of having to be twice as good to get where they want to go.

I always find that question quite funny, because I don't have another experience. The experience I have is this. This body, this is it. I don't have anything else to compare it to. Frankly, I think it is unfair to me, if I did it to myself, to say, "I wonder how this experience has been different to mine?" It would undercut my own successes and my own passion and my own journey. I really don't do that. This experience is what I have. Do I work hard? Hell, yeah. Am I passionate about what I do? Yes. Do I hope I have a future in this? Absolutely. Do I hope nobody gets in my way? They better not.






Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Verplichte kost voor iedereen die wil weten hoe Apple werkt
9 augustus 2016 - 11:09    reactie #1
geplaatst door: Pieterr
Inderdaad een artikel waar we de volgende keer dat er weer eens iemand hier roept "dat Apple niet innovatief (meer) is", kunnen heensturen.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Verplichte kost voor iedereen die wil weten hoe Apple werkt
9 augustus 2016 - 20:38    reactie #2
geplaatst door: ICTvoordeZaak
Ik vind het artikel eigenlijk met name nogal verdedigend van aard.
Kort samengevat:
• De huidige koers van Tim is geweldig voor zowel het bedrijf als haar klanten;
• Gedurende haar  hele geschiedenis heeft Apple sterkere en zwakkere producten voortgebracht, het huidige tijdgewricht is dus geen uitzondering.
• Apple verdient gigantisch veel geld.

Ik vind dit artikel geen tegenwicht bieden aan de stelling dat Apple momenteel weinig innovatief zou zijn. Eerder het tegenovergestelde.
Full-service Mac ICT beheer en Consultancy, VOIP en professioneel WIFI. www.ictvoordezaak.nl
Verplichte kost voor iedereen die wil weten hoe Apple werkt
9 augustus 2016 - 21:12    reactie #3
geplaatst door: GeorgeM
Ik denk dat het erg van je gezichtspunt afhangt of je het als verdedigend ziet of niet, want zo komt het bij mij helemaal niet over.

Dat hoeft volgens mij ook helemaal niet, want Apple doet het nog steeds prima, gaat het de komende tijd alleen maar beter doen, en heeft daarbij ook nog eens genoeg in de pijplijn.

Maar ik heb dan ook niet voor niets recent weer aandelen van Apple gekocht.
Verplichte kost voor iedereen die wil weten hoe Apple werkt
10 augustus 2016 - 10:12    reactie #4
geplaatst door: Jules
Het artikel maakt vooral duidelijk dat mensen die stellen dat Apple op dit moment niet of minder  innovatief is, weinig begrijpen van innovatie.
Verplichte kost voor iedereen die wil weten hoe Apple werkt
10 augustus 2016 - 12:50    reactie #5
geplaatst door: anraadts
@ Jules: +1