
Nieuwe toetsenbord niet te bestellen voor voorgaande modellen
Twee dagen geleden kon je hier op MacFreak al
lezen dat Apple waarschijnlijk de problemen met toetsenborden die bij MacBook Pro modellen kunnen voorkomen heeft opgelost door een membraan over het mechanisme onder de toetsen te gebruiken.
Daardoor werd natuurlijk de vraag vaak gesteld of het mogelijk zou zijn deze nieuwe toetsenborden op de oudere modellen te gebruiken. Het antwoord is jammer genoeg dat dit
niet mogelijk is, servicepunten kunnen het nieuwe toetsenbord niet bestellen voor de modellen van de afgelopen twee jaar.
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)Dat is ook niet zo heel erg vreemd, het toetsenbord maakt onderdeel uit van de bovenkant van de laptop, de zogenaamde 'top case'. De vastgelijmde batterij maakt bijvoorbeeld ook een onderdeel van diezelfde top case uit, het is goed mogelijk dat die anders is in het nieuwe model. Dat weten we pas als de eerste tear-downs van dit model gepubliceerd worden.
Wel is het bekend dat Apple in sommige gevallen MacBook Pro modellen met toetsenbord-problemen vervangt door het model van 2017, waarvan het toetsenbord ook al enigszins aangepast was. Wie weet, misschien heb je enorme mazzel en krijg je het 2018 model als vervanging, maar die kans lijkt voorlopig niet heel erg groot.
VervangingsprogrammaHeb je een MacBook Pro die in de afgelopen jaren gemaakt is en heb je problemen met het toetsenbord? Op
deze pagina van Apple vind je niet alleen welke modellen onder het vervangingsprogramma vallen, maar ook de uitleg wat je moet doen om daar gebruik van te maken.
Het nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)