
Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregen
Drie weken geleden kwam er via Software-update in de Systeemvoorkeuren van macOS 11 Big Sur een
Device Support Update binnen. De boodschap van Apple daarbij was: “This update ensures proper updating and restoring for iOS en iPadOS devices with a Mac.”
Adam Engst van TidBits heeft
nu ontdekt dat dit exact hetzelfde mechanisme is wat we tot nu toe vaak zagen als je een iPhone, iPad of iPod touch verbond met je Mac. Bij Apple Support bleken veel telefoontjes daarover binnen te komen, omdat dat dialoog-venster verscheen op het moment van verbinden dachten veel mensen dat het om malware ging.

Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregen
Dat heeft bij Apple geleid tot de beslissing om deze updates voortaan als Software-update te laten binnenkomen. Prettige bijkomstigheid is dat je op het moment dat je jouw iPhone, iPod touch of iPad verbindt niet meer eerst iets extras hoeft binnen te halen, want dat kwam toen natuurlijk zelden goed uit.
Hoe vaak deze updates verspreid worden is niet bekend maar waarschijnlijk gaan we wat vaker onderstaande update in Software-update zien verschijnen.

Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregen