geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iOS9-icoon.jpg
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
Je hebt er op MacFreak al vaker over kunnen lezen, doordat ad-blockers steeds vaker gebruikt worden en Apple in iOS 9 het mogelijk maakt dat ook gebruikers van een iPhone, iPod touch en iPad advertenties kunnen blokkeren is er een kat-en-muis-spel aan het ontstaan.

Want als steeds meer mensen advertenties zullen blokkeren zullen websites die van die advertenties leven (en dat is het overgrote gedeelte) natuurlijk gaan zoeken naar oplossingen voor dit probleem.

Het antwoord blijkt nu dat websites gaan kijken of je ad-blockers gebruikt, en er zijn twee verschillende reacties te zien. Het eerste is een vriendelijke melding, die bijvoorbeeld de site The Guardian laat zien. Kennelijk in de hoop dat mensen zullen beslissen om de ad-blockers uit te zetten om de site te laten bestaan, dat dit ook zal gebeuren lijkt op dit moment niet erg voor de hand te liggen.

http://www.macfreak.nl/modules/news/images/zTheGuardianAdBlocking.png
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers

(klik op het plaatje voor een grotere versie)

De andere optie zien we bij The Washington Post, daar kom je met een ad-blocker er niet meer zomaar in. Op dit moment alleen nog maar als je een abonnement neemt op hun nieuwsbrief, of als je jezelf daar registreert.



De schatting is dat ad-blockers op dit moment de industrie al 21,8 miljard dollar zou kosten, het lijkt dan ook logisch dat dit kat-en-muis-spel nog lang niet afgelopen is. Integendeel.




Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
15 september 2015 - 15:26    reactie #1
geplaatst door: Flix
Ad-blockers, de beste uitvinding sinds het wiel!

Die genoemde 22 miljard laat zien dat de advertentie afdelingen van bedrijven volledig zijn doorgeslagen met hun hoeveelheid advertenties. Net zoiets als een goede speelfilm bij de commerciëlen op TV: als je mazel hebt kom je wat film-scene's tegen tussen de reclameblokken en vooraankondigingen.

PewDiePie, de populairste YouTube-er verdient zo'n half miljoen per maand! Dat wordt door ad's opgebracht. Need to say more?!
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
15 september 2015 - 15:53    reactie #2
geplaatst door: Pieterr
22 miljard ? Hoeveel ton verdient Robert dan wel niet per maand met deze site ?  :smile:
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
15 september 2015 - 15:56    reactie #3
geplaatst door: Robert
@ Pieterr: :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
15 september 2015 - 22:23    reactie #4
geplaatst door: HEXDIY
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
15 september 2015 - 22:42    reactie #5
geplaatst door: VwVanFan
Sommige banners vind ik niet erg,maar nadat hier op MF het complete scherm werd overgenomen door opdringerige energieverkopers heb ik wat aanpassingen gedaan.
 :happy:
Weinig of geen last meer van rommel.

 :cool:
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
16 september 2015 - 10:37    reactie #6
geplaatst door: Ali Kruik
De advertenties worden steeds groter en opdringeriger ook hier op MF,
Jammer dat er geen balans is tussen noodzakelijke inkomsten en beperkte advertenties. :woot:  :wacko:
De betekenis van je kommunikatie is de respons die je krijgt.
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
16 september 2015 - 10:43    reactie #7
geplaatst door: termino
Sites die de toegang blokkeren als je een ad-blocker gebruikt gewoon niet meer bezoeken. Probleem opgelost.
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
16 september 2015 - 11:09    reactie #8
geplaatst door: fred44nl
@Robert
je geeft in de openingspost 2 voorbeelden, maar als ik die open krijg geen enkele mededeling of melding over m'n adblocker.
komt dit omdat ik uBlock gebruik ??
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
16 september 2015 - 11:12    reactie #9
geplaatst door: Robert
@ fred44nl: volgens mij komt dat omdat wij in Nederland zitten, dit geldt waarschijnlijk alleen voor IP-adressen uit de VS.

Ik heb het toch in het nieuws gemeld omdat het volgens mij laat zien welke kant dit kat-en-muis-spel op dit moment gaat...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
16 september 2015 - 12:07    reactie #10
geplaatst door: fred44nl
natuurlijk stellen we dergelijke nieuwsberichten op prijs :)
maar ik ga dat dan altijd proberen, want ik heb toch niks anders te doen, zeker met dit weer.
en als ik mezelf dan even via een VPN verhuis naar Chicago, dan krijg ik nog steeds geen melding o.i.d.
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
16 september 2015 - 13:42    reactie #11
geplaatst door: mayo
hoe dom kun je zijn door te denken dat als je je maar veelvuldig opdringt, mensen je troep gaan kopen.
 
Nu gaan ze zelfs oorlog voeren tegen hun "toekomstige" klanten, die willens en wetens proberen deze colporteurs buiten de deur te houden.

Volgens deze nietsontziende zakkenvullers moeten we zelfs blij zijn dat ze ons lastigvallen, anders waren de bladzijde van de kranten zelfs half leeg.

Reclame uitingen zijn leugenachtige manipulerende boodschappen, en ik hoop dat er iets wordt uitgevonden dat ik ze overal met een muisklik kan uitschakelen!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Websites verweren zich steeds meer tegen ad-blockers
20 september 2015 - 10:44    reactie #12
geplaatst door: Photocell
Ik denk dat ze het tegenovergestelde kunnen verwachten en dat bezoekers weg blijven bij zulke sites.
Ik kijk al geen commercieel zenders meer vanwege de reclame, en als ik toch iets wil zien neem ik het op en spoel de reclame door, scheelt me heel veel tijd en ergenis.
Teveel om hier op te noemen