
Apple’s Genmoji-commercial laat dingen zien die niet mogelijk zijn
Eén van de dingen waar Apple Intelligence in iOS en iPadOS 18.2 voor zorgt is de mogelijkheid om zelf emoji’s aan te maken, tenminste, als je niet in de EU woont. De afdeling marketing van Apple heeft ‘genereren’ en ‘emoji’ samengevoegd, en het resultaat Genmoji gedoopt.
In deze commercial horen we een computer-stemmetje de opdrachten geven, en zien we tegelijkertijd wat daarvan het resultaat is.
Maar er is een probleem(pje), als je deze opdrachten geeft in iOS 18.2 dan krijg je helemaal deze resultaten niet. Een oude man op ski’s maken lukt gewoon niet, en de opdracht voor een dobbelsteen met twaalf kanten gaf
als resultaat een met maar zes.
Geen groot probleem, de commercial zelf is onschuldig en maakt mensen bewust van de functie, en benadrukt de kunstmatige aard van AI en Apple's plaats daarin. Hopelijk worden Genmoji ooit zo goed dat Apple de echte kan gebruiken in de commercials. Tot die tijd lijkt het erop dat het ‘kunstmatige’ deel van AI nu even de overhand heeft bij de marketing afdeling van Apple.