
Apple heeft de serie Carpool Karaoke gekocht voor Apple Music
Dat Apple al een tijdje plannen heeft om meer met televisie te doen was al bekend, zo kon je bijvoorbeeld al eerder
hier op MacFreak lezen over de serie Planets of the Apps waarvan het geld bij Apple vandaan komt.
Maar de plannen gaan kennelijk verder, want Variety
meldt ons nu dat Apple zou een niet-gescripte serie op basis van het bekende Carpool Karaoke heeft gekocht. De bedoeling zou zijn dat dit exclusief op Apple Music zou gaan komen, natuurlijk als promotie voor dat platform.
Mocht je Carpool Karaoke nog niet kennen, dit is een bekend (en erg populair) onderdeel van "The Late Late Show With James Corden". In Carpool Karaoke zingt James Corden samen met zijn gast(en) terwijl hij ze ergens rondrijdt in zijn Range Raver, en tussen de liedjes door worden die gasten dan geïnterviewd. Dat kan soms serieus zijn, maar meestal is het grappig.
De afleveringen daarvan zijn ook op YouTube te zien. Hieronder een recente met First Lady Michelle Obama, nog maar een week 'oud', waarin die laat zien dat ze ook prima kan zingen en rappen.
Apple heeft nu de licentie voor 16 afleveringen gekocht, James Corden gaat die mede-produceren, maar zal niet degene zijn die de sterren rondrijdt. Dat betekent wel dat ze met een goede vervanger zullen komen, want James Corden is één van de ingrediënten waardoor Carpool Karaoke zo succesvol is geworden.
Als je meer wilt weten over Apple's plannen met Apple Music en de Apple TV, dan kan je daar meer over te weten komen in
dit interview van The Hollywood Reporter met Eddy Cue.
Tenminste, als je tussen de regels doorleest. Want Eddy Cue zegt daar een hoop dingen die op zijn minst in tegenspraak lijken met waar Apple de afgelopen tijd mee bezig is geweest. Ben je niet zo goed in het tussen de regels door lezen, Peter Kafka van Re/Code zorgt in
dit artikel voor 'de vertaling'.
Diezelfde Eddy Cue zei ook wat over de aankoop van Carpool Karaoke:
We love music, and 'Carpool Karaoke' celebrates it in a fun and unique way that is a hit with audiences of all ages. It's a perfect fit for Apple Music - bringing subscribers exclusive access to their favorite artists and celebrities who come along for the ride.