geplaatst door: Macnum
Ik heb de Citrix receiver for iPad en maak verbinding met onze citrixserver (windows). Wanneer ik tekst ga tikken (met het on-screen toetsenbord - ik heb niets anders), wordt om een duistere reden de Nederlandstalige toetsenbordindeling gehanteerd. Ik heb onder Citrix al ingesteld Nederlands-USinternational. Op de iPad heb ik ook Nederlands-VS ingesteld. Maar geen van deze aanpassing heeft geholpen. Wie weet raad?

Op dit forum heb ik niets over dit onderwerp kunnen vinden en (vooralsnog) via Google ook niet.

iPad en de toetsenbordindeling onder Citrix
28 juni 2011 - 12:32    reactie #1
geplaatst door: MacQ
dat kan komen door de toetsenbordtaalinstellingen aan de serverkant:
http://support.citrix.com/article/CTX128347

en hier gaat het ook over de serverkant:
http://support.citrix.com/article/CTX128946

Op mijn iPad ging de combi met Citrix van meet af aan goed.

Mac Mini M4; iPad Pro M1 12,9”; iPhone 15; Apple Watch 10; AirPods Pro
iPad en de toetsenbordindeling onder Citrix
28 juni 2011 - 13:34    reactie #2
geplaatst door: Macnum
Dank voor je reactie MacQ. Hier staat de taal in de registry op 00413 (Dutch) en de systemen op Nederland - US internationaal. Lijkt me niets mis mee. Misschien kun je voor mij eens informeren hoe deze instellingen op jullie servers staan?
iPad en de toetsenbordindeling onder Citrix
28 juni 2011 - 21:17    reactie #3
geplaatst door: schep075
Ik heb hetzelfde denk ik met mijn MacbookPro en Citrx. Alle leestekens hebben een andere plek gekregen en ik krijg dat niet god voor elkaar. Is dat ook een serverinstelling of iets wat met Windows te maken heeft?
Eén gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden
iPad en de toetsenbordindeling onder Citrix
28 juni 2011 - 21:28    reactie #4
geplaatst door: MacQ
Het probleem dat jullie beschrijven komt overeen met hetgeen in de eerste link van mijn reactie hierboven staat. Mij lijkt dat je dan ook de oplossing zou kunnen uitproberen die daar staat.

Vrij vertaald is de diagnose op dat forum: Je citrix-receiver is niet in staat uit te lezen welke toetsenbordinstellingen jij op je iPad hebt gedefinieerd. Daarom gebruikt hij de instellingen zoals ze zijn gedefinieerd op de citrix-server. Die staat op je bedrijf, of, zoals in mijn geval bij het bedrijf dat de citrix-applicatie voor ons host.

(Bewerkt door MacQ om 21:42, 28-06-2011)

Mac Mini M4; iPad Pro M1 12,9”; iPhone 15; Apple Watch 10; AirPods Pro
iPad en de toetsenbordindeling onder Citrix
29 juni 2011 - 08:12    reactie #5
geplaatst door: Macnum
MacQ, ik had de informatie achter je links al gelezen. Met mijn beperkte kennis lijkt het goed te zijn:
- op de server staat in de registry de toetsenbordtaalinstelling op 413 (NL)
- in het control panel staat de instelling op NL-VS

Kun jij verifiëren bij je citrix-host of dat de juiste instellingen zijn? En zo niet, wat dan wel?
Evt wil ik zelf ook wel contact met ze opnemen, stuur de gegevens dan even in een persoonlijk bericht.

iPad en de toetsenbordindeling onder Citrix
29 juni 2011 - 08:49    reactie #6
geplaatst door: MacQ
Volgens mij kun je deze vraag beter op de support-forums van Citrix stellen. Daar komen ongetwijfeld mensen die het zelf hebben opgelost en je verder kunnen helpen. Wellicht zit de oplossing in deze video? Die gaat over het instellen van multilangual support: http://www.citrix.com/tv/#videos/3292
Mac Mini M4; iPad Pro M1 12,9”; iPhone 15; Apple Watch 10; AirPods Pro