Mail instellingen @zonnet.nl
21 februari 2013 - 11:50   
geplaatst door: bacon
Kort:
-Heb e-mail adres bij Tele2: @zonnet.nl
-Zaterdag probleem Mail: verzenden mogelijk, ontvangen niet mogelijk
-AppleStore: "poortnummers zijn veranderd bij Tele2 voor iPads"
-Officiële instellingen zoals Tele2 ze nu opgeeft:
Uitgaande SMTP poortnummer op 587
Ingaande POP3 poortnummer op 110
-Maar!! In de AppleStore bleken die poorten niet te werken.
-AppleStore heeft ze zo ingesteld, werkend:
Uitgaande SMTP poortnummer op: 25
Ingaande POP3 poortnummer op : 995

Ik zal hier maar niet de nodeloze contacten met Tele2 hierover reproduceren.
Mijn vraag: wie heeft op zijn iPad ook een @zonnet.nl account, en zou mij zijn poortnummers willen doorgeven?
Alvast mijn dank!

(Bewerkt door bacon om 11:52, 21-02-2013)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Mail instellingen @zonnet.nl
21 februari 2013 - 13:17    reactie #1
geplaatst door: Patrick S
Zou het kunnen Bacon, dat jij net als vele anderen een mail hebt ontvangen van zonnet.nl waarin zij hebben aangegeven dat jij mag aangeven of je mailadres wil blijven gebruiken?

Als je deze gemist hebt, ben je nu waarschijnlijk je email account kwijt.

:sad:

It's the mind that creates your world. B2B Batterijen en meer
Mail instellingen @zonnet.nl
21 februari 2013 - 13:47    reactie #2
geplaatst door: Flix
Hier op een iPhone een zonnet-mail-accountje, en ontvangen via pop.zonnet.nl op serverpoort 110 gaat prima. SSL moet UIT staan. SMTP laat via een andere server lopen.
Mail instellingen @zonnet.nl
21 februari 2013 - 13:48    reactie #3
geplaatst door: bacon
@Patrick S,
Bedankt voor je reactie. Nee, ik heb nooit een mail over wat dan ook gehad, uitgezonderd de maandelijkse rekeningen, en de aanbiedingen.
@Flix,
Ook bedankt! Dat is goed om te weten dat poortnummer om te ontvangen 110 is, en dat het nummer het doet. Ik laat hem voor de zekerheid toch maar staan op het nummer 995 zoals de AppleStore het heeft afgesteld. Kan ik in noodgevallen, zoals in het buitenland, het nummer altijd nog op 110 zetten.

(Bewerkt door bacon om 14:14, 21-02-2013)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Mail instellingen @zonnet.nl
22 februari 2013 - 10:26    reactie #4
geplaatst door: marksch
Hoi,

Die mailtjes met de vraag of je je zonnet/wanadoo/tele2/comcast/andere e-mail adressen wilt blijven gebruiken, zijn nep. Niet op reageren. Bij twijfel gewoon inloggen op je account en nooit op een link in de e-mail klikken.

Groet,

Mark

Mail instellingen @zonnet.nl
22 februari 2013 - 10:33    reactie #5
geplaatst door: Godfather
Poort 995 is de SSL versie van 110. Het zou dus gek zijn als 995 zou werken zonder SSL.
Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Mail instellingen @zonnet.nl
22 februari 2013 - 12:12    reactie #6
geplaatst door: fberens
Het probleem van wel mail kunnen verzenden mar niet kunnen ontvangen bij Tele2 lag bij een buurman aan een OVERVOLLE mailbox. Toen via webmail de oude mail verwijderd was, liep alles weer als een trein. Misschien hier ook het geval?
Mac Pro (4.1 -> 5.1) - Mac Mini (7.1) - MacBook Pro Ret. (11.1) - iPad (5.4 / 1.1) - iPhone X - TimeCapsule - QNAP NAS (TS-210 + TS-431)
Mail instellingen @zonnet.nl
22 februari 2013 - 12:24    reactie #7
geplaatst door: bacon
@marksch,
Ik heb nooit die vraag waaraan jij refereert gekregen.
@fberens,
Ik ben altijd zeer alert op een te volle mailbox. Ik maak die regelmatig leeg.
@Godfather,
Ik heb de instellingen op de ipad bekeken. Overigens heb ik die niet ingesteld, maar de AppleStore. Wat jij zegt klopt: "Gebruik SSL" staat op blauw, dus ingeschakeld!
Zou ik die optie dan nu uit kunnen doen, en het poortnummer op 110 zetten?

(Bewerkt door bacon om 12:25, 22-02-2013)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Mail instellingen @zonnet.nl
22 februari 2013 - 13:05    reactie #8
geplaatst door: Godfather
Wat mij betreft is het simpel; Als een Flix het geheel werkend heeft met die instellingen dan zou jij dat ook werkend moeten kunnen krijgen. Je kunt SSL dus uitzetten ja, waarschijnlijk wordt de poort daarmee automatisch naar 110 gezet. Maar werkt je email nu dan niet?
Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Mail instellingen @zonnet.nl
22 februari 2013 - 14:01    reactie #9
geplaatst door: bacon
@Godfther,
Bedankt voor je reactie. Het gekke is, dat deze instelling (poort 995 SSL ingesschakeld) het nu wel doet sinds de hulp in de AppleStore. Ik weet niet of de optie, poort 110 SSL uitgeschakeld, de optie was die het oorspronkelijke probleem gaf, óók in de AppeStore.
Ik kom er liever niet aan. Ik heb toch maar even een afspraak met de AppeStore gemaakt op dinsdag a.s.(kwartier fiets) Misschien heeft de medewerker de instelling vanwege de drukte, in grote haast op poort 995 gezet, uit gemak misschien. Maar ik wil absoluut dit gedonder niet in het buitenland hebben. Het kunnen e-mailen daar, is de belangrijkste reden voor de aanschaf geweest(en de krant) van de iPad.
Naschrift: die instellingen, die ik van Tele2 heb gekregen, in het begin van mijn topic, blijken bestemd te zijn voor @tele2.nl accounts, en niet voor @zonnet.nl accounts (weer een aardig voorbeeldje van het met-een-kluitje-in-het-riet sturen van een helpdesk)

(Bewerkt door bacon om 15:38, 22-02-2013)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde