Leren Programeren
5 april 2008 - 09:49   
geplaatst door: Jeroendv
ik Wil leren programeren om simpele spelletjes te maken.
Welke taal programma kan ik dan het best gebruiken
ik zat te denken aan java omdat ik heb gezien dat daar veel mogelijkheden mee zijn.

Maar ik hebhier geen verstand van dus?

(Bewerkt door Jeroendv om 10:53, 5-04-2008)

Leren Programeren
5 april 2008 - 10:35    reactie #1
geplaatst door: marksch
Hi Jeroendv

Leren + simpel... dat moet wel SuperCard of Revolution zijn.

http://www.supercard.us
http://www.runrev.com

Groet,

Mark

P.S. Wellicht wil je het onderwerp dan even in "leren programmeren" veranderen?

(Bewerkt door marksch om 10:37, 5-04-2008)

(Bewerkt door marksch om 14:04, 5-04-2008)

Leren Programeren
5 april 2008 - 10:53    reactie #2
geplaatst door: bacon
Problemen met het schrijven/uitspreken/uitroepen van "hallo allemaal"? M.a.w.: dit is geen formulering van een vraag/probleem!javascript:emoticon(':biggrin:')

(Bewerkt door bacon om 10:54, 5-04-2008)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Leren Programeren
5 april 2008 - 11:00    reactie #3
geplaatst door: Jeroendv
Srry had me vergist ik heb t nu weer veranderd.
Leren Programeren
5 april 2008 - 11:08    reactie #4
geplaatst door: Jeroendv
Super card is alleen voor mac ik ben vergeten erbij te zeggen dat ik een cross platform games wil maken en revolution misschien verkeerde site
Leren Programeren
5 april 2008 - 11:27    reactie #5
geplaatst door: stijnschoor
Je kunt ook OpenGL gebruiken. Het handige hiervan is dat het zowel in Objective-C als in C++/C kan en is makkelijk te leren.

Hier een paar links:
http://www.videotutorialsrock.com/

http://nehe.gamedev.net/

Veel succes :thumbs-up:
P.S. Als je vragen hebt over hoe OpenGL in Cocoa kan vraag het me maar.

"What's in a name that we call a mac"
Shakespeare
Leren Programeren
5 april 2008 - 12:06    reactie #6
geplaatst door: Blender
Of flash.
Veel bronbestanden op internet.
Veel (goede) boeken.
Cross-platform.

Het maakt natuurlijk veel uit
wat voor spelletjes het moeten worden...

Leren Programeren
5 april 2008 - 14:05    reactie #7
geplaatst door: marksch

Citaat
Jeroendv om 11:08, 5-04-2008
Super card is alleen voor mac ik ben vergeten erbij te zeggen dat ik een cross platform games wil maken en revolution misschien verkeerde site

Sorry, inderdaad de verkeerde site. http://www.runrev.com is de goeie link.

Mark

Leren Programeren
5 april 2008 - 15:17    reactie #8
geplaatst door: stijnschoor
Het nadeel van Flash is dat het alleen 2D is en dat het vrij prijzig is. :shocked:
OpenGL is ook cross-platform en kan worden gecompliceerd tot .app.
OpenGL is vooral handig voor het maken van 3D applicaties en kan 3D objecten uit programma's zoals Blender (Nederlands!) in een scherm zetten.

Maar begrijp me niet verkeerd! Flash is prima en er kunnen prachtige dingen mee worden gemaakt (maar we verwachten ook niet anders van Adobe :happy:)

Maar de keuze is aan jou. Wil je grote ingewikkelde 3D games maken of leuke kleine spelletjes?

Alle methodes zijn prima!

P.S. Java is volgens mij niet erg handig om spelletjes mee te maken, wil je dat toch proberen? zoek dan eens naar jMonkeyEngine. Met Java 2D, Java 3D of JOGL (Java OpenGL) moet het ook kunnen.

(Bewerkt door stijnschoor om 18:21, 5-04-2008)

"What's in a name that we call a mac"
Shakespeare
Leren Programeren
5 april 2008 - 15:19    reactie #9
geplaatst door: macvooh
cross platform -> java

google even het boek "Thinking in Java"
is een goed begin, en gratis.

vind zelf java niet zo prettig in feite.
maar toch, best bruikbaar voor simpele spelletjes en applets..
Heb hier toevallig een boek liggen (geleend): "En dan is er ... Java" van Academic Service..:reading:
heb zelf al wat ervaring met java, dus bij mij was het in 3 treinritten uitgelezen, maar als je pas begint is dit zeker een goed boek, nog meer als je spelletjes wil gaan maken, want in dit boek werken ze vooral met applets en grafische trucjes.

Programmeren leer je vooral door het te doen, en dit doe je best met een goed boek bij de hand vind ik

FREAK!
Leren Programeren
5 april 2008 - 19:25    reactie #10
geplaatst door: stijnschoor
Je zou ook kunnen zoeken naar Blender 3D. Dit een gratis 3D modeling/animation/video editing/scripting tool.
Hij bevat ook een game engine. Makkelijk te gebruiken en programmeerbaar met Python
"What's in a name that we call a mac"
Shakespeare
Leren Programeren
30 april 2008 - 07:59    reactie #11
geplaatst door: Jeroendv

Citaat

P.S. Java is volgens mij niet erg handig om spelletjes mee te maken, wil je dat toch proberen? zoek dan eens naar jMonkeyEngine. Met Java 2D, Java 3D of JOGL (Java OpenGL) moet het ook kunnen.


Niet geschikt?
Ik wil java programmeren omdat ik een spel dat ik nu
Speel genaamd Wurm http://Http://Wurmonline.com[/url]
Juist mooi gedaan is.
Ik heb met een van de programmeurs ervan gesproken en hij vond het
fijner als met C++ werken omdat het makkelijker is en je
hebt meer van zogenaamde "llibrary"


Maar almetal
Dankjullie wel zal is effe van die boeken opzoeken.


Edit:
Ik heb de boeken opgezocht het is wel zware kost in t engels.
Als iemand zo`n soortgelijke handleiding in t nederlands weet laat t me graag even weten

(Bewerkt door Jeroendv om 11:43, 30-04-2008)