Avr ontwikkelomgeving op de Mac
19 augustus 2010 - 09:41   
geplaatst door: MikevdHeuvel
Hai,

Ik heb sinds kort mijn eerste mac(had ik eerder moeten doen , ik weet het) en nu wil ik hierop atmel programma's schrijven en programmeren zoals ik dat met de avrstudio deed. Nu heb ik al meerderen mogelijkheden gevonden voor met eclipse met avr-plugin echt bij mij werk het niet. Ik installeer crosspack, eclipse c++/c en de avr-plugin. Wanneer ik een nieuw project maak en simple iets wil laten bouwen gaat het al fout. Er kan vanwege een onbekende reden niet gebuild worden.

Ik heb deze handleiding gevolgt:
http://interactive-matter.org/how-to/developing-software-for-the-atmel-avr-with-avr-eclipse-avr-gcc-avrdude/

alles klopt met wat er in de handleiding staat. Wat doe ik fout? Iemand hier ook ervaring mee gehad?

Mike

Avr ontwikkelomgeving op de Mac
19 augustus 2010 - 11:38    reactie #1
geplaatst door: Spooter
Misschien een stomme vraag, maar heb je de Developer tools geinstalleerd ?

Om te compileren heb je die nodig (o.a. GCC)

Die zitten niet standaard bij je Mac, maar kan je downloaden als je als developer aanmeld via

http://developer.apple.com/mac/

(Bewerkt door Spooter om 11:39, 19-08-2010)

Avr ontwikkelomgeving op de Mac
19 augustus 2010 - 11:44    reactie #2
geplaatst door: Pieterr
Ze zitten wel standaard _bij_ je Mac, maar staan niet standaard _op_ je Mac.  :wink:

De Xcode tools staan op de OS X Installatie DVDs die bij je Mac zitten.

Als je echter de meest recente versie wilt hebben, kun je die beter zoals Spooter al aangaf direct bij Apple downloaden.
http://developer.apple.com/technologies/tools/xcode.html

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Avr ontwikkelomgeving op de Mac
19 augustus 2010 - 11:59    reactie #3
geplaatst door: MikevdHeuvel
Ik d8 al wel dat er 1 stap ontbrak. Ik heb voordat ik hier mijn vraag poste al een reply gedaan op de handleiding en hij is idd vergeten de xcode tools te melden. Zal vanavond kijken of het dan werkt ;). Ik laat het weten.
Avr ontwikkelomgeving op de Mac
19 augustus 2010 - 18:29    reactie #4
geplaatst door: MikevdHeuvel
Het werkt!!!! Ik moest alleen nog Xcode installeren. Hij build nu gewoon gelukkig. Kan ik toch avr programmeren met mijn mac :D
Avr ontwikkelomgeving op de Mac
19 augustus 2010 - 18:48    reactie #5
geplaatst door: Spooter
Gefeliciteerd!

:thumbs-up:

@Pieterr (bij mijn Mac zat trouwens geen Developer Tools dvd): dat zit echt niet bij elke Mac

zie bv. http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac?mco=MTQzMDMxODY

Avr ontwikkelomgeving op de Mac
20 augustus 2010 - 14:50    reactie #6
geplaatst door: MikevdHeuvel
Nu nog ff wennen aan de mac. Ben sinds deze week overgestapt. Ik sta versteld van de opstart tijd en de afsluit tijd  :thumbs-up: en ook de snelheid waarmee programma's lopen. Had veel eerder over moeten stappen!
Avr ontwikkelomgeving op de Mac
20 augustus 2010 - 15:20    reactie #7
geplaatst door: Robert

Citaat
MikevdHeuvel om 14:50, 20-08-2010
Had veel eerder over moeten stappen!

Ach, beter laat dan nooit!   :thumbs-up:

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Avr ontwikkelomgeving op de Mac
20 augustus 2010 - 20:51    reactie #8
geplaatst door: MikevdHeuvel
Hmm ik heb toch nog een probleempje, ik krijg mijn header files niet geinclude :S

#include <avr/iotn84.h>

wat doe ik fout???

Avr ontwikkelomgeving op de Mac
20 augustus 2010 - 21:54    reactie #9
geplaatst door: Pieterr
Het meest simpele programma ("Hello world" met een include van stdio.h) heb je al geprobeerd?

(Bewerkt door Pieterr om 21:55, 20-08-2010)

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Avr ontwikkelomgeving op de Mac
21 augustus 2010 - 11:59    reactie #10
geplaatst door: MikevdHeuvel
ik krijg dat hij stdio.h niet kan vinden
Avr ontwikkelomgeving op de Mac
1 september 2010 - 11:29    reactie #11
geplaatst door: Goodheart
Gebruik je \<stdio.h\> of "stdio.h"? De eerste zou zo wie zo gevonden moeten worden.

edit: aanhalingstekens rond "<" gezet.
edit: \< werkt niet
edit: tjonge jonge wat een waardeloze editor, wat ik bedoel te zeggen is dat als je angled brackets gebruikt: "<" en ">" dus, dat de preprocessor in de juiste directories zoekt. Kijk bijvoorbeeld naar de include lijst in Corefoundation.h


(Bewerkt door Goodheart om 11:31, 1-09-2010)

(Bewerkt door Goodheart om 11:31, 1-09-2010)

(Bewerkt door Goodheart om 11:32, 1-09-2010)

(Bewerkt door Goodheart om 11:35, 1-09-2010)

Avr ontwikkelomgeving op de Mac
2 september 2010 - 11:08    reactie #12
geplaatst door: markof
Is MikevdHeuvel nu verder geholpen want anders wil ik wel een handje toesteken naast
hetgeen jij al gezegd hebt...