Ik loop vast op iets wat eigenlijk hel simpel zou moeten zijn.
Ik wil een jpeg van harddisk laden en in het appwindow tonen.
Nou heb ik het boek "Cocoa for Dummies" geheel doorgenomen. Daar wordt een plaatje gebruikt wat al als resource in het project hant. Op
http://devolopper.apple.com heb ik nog allerlei voorbeeldjes gedownload. Mijn combinatie van beide codesnippets is echter met geen mogelijkheid werkend te krijgen:
NSImage *image=[[[NSImage alloc] initWithContentsOfFile:@"/Users/jeanpaul/Download/test.jpg"] autorelease];
[imageView setImage:image];
NSLog(@"Image is klaar");
[[imageView cell] setHighlighted:NO];
Ik heb ook nog gespeeld met
image lockFocus];
Ook dat lijkt niet te helpen.
De voorbeeld apps van Apple laten wel de jpeg zien, dus het bestandsformaat is niet beschadigd of zo.
Wat me overigens ook opvalt is dat Apple veel voorbeelden met OpenGL heeft. Wat is daar nou precies het voordeel van?