hashmap 2d veld
30 januari 2007 - 01:28   
geplaatst door: grizzlybeer
Ik ben bezig met een 2d spel. Het speelveld is eigenlijk allemaal vakjes. Op iedervakje kan iets staan op het speelveld. Zeg even zo'n vak kan leeg zijn of er staat een doos op of een kat of een muis.
Wat er op zo'n veld staat kan gedurende het spel veranderen.
Nu wil ik in java in de klasse positie iets maken zodat je kan zien wat je buren zijn. Dus ik sta op een bepaald vakje en ik wil kunnen zien wat er op de vakken naast me staat.
Eerst had ik een array met velden aangemaakt, maar nu zei men dat ik het met hashmap moest doen.
weet iemand hoe ik dat dan moet doen. Hoe kan ik met hashmap zien wat er in de vakken naast me is?
Als je mijn code van het gemaakte spel wilt zien mail me dan even dan mail ik ze je.

hashmap 2d veld
9 mei 2007 - 18:33    reactie #1
geplaatst door: macvooh
gewoon een klasse "vakje" maken
elk vakje bevat een pointer naar aanliggende vakjes en zo krijg je ahw een graf (graaf in nederland)


hoe een hashmap werkt wil ik ook wel eens weten, ben net met zoiets bezig.

FREAK!
hashmap 2d veld
28 augustus 2007 - 01:12    reactie #2
geplaatst door: French
Als je hier nog steeds mee bezig bent, wil ik graag helpen. Ik heb afgelopen jaar een 3D spel gemaakt met vakjes en buren enzo. Alles adhv Treemaps en hashtables. Het verschil tussen maps en trees is vrij subtiel, en meestal maakt het zelfs niet zoveel uit.
Is het in Java geschreven?

(Bewerkt door French om 1:15, 28-08-2007)