Cross-platform GUIs maken wij op ons werk overigens vooral met Qt, maar dan zit je vast aan C++ en dat wil je niemand aandoen. (My 2cts)
Als je alleen macOS hoeft te ondersteunen dan is Swift zoals boiing aangaf een prima keuze.
Ik heb eens een presentatie over C++ door ontwerper Bjarne Stroustrup bijgewoond. Op verschillende momenten leek hij zich haast te verontschuldigen voor bepaalde keuzes ingegeven door meer pragmatische overwegingen. Toen ik hem later tussen pot en pint vroeg hoe de 'ideale' C++ er dan wel zou uitzien, merkte ik toch fundamenteel weinig verschil met de werkelijkheid.
Swift werkt vaak redelijk prettig, maar heeft de laatste jaren toch nogal aan complexiteit 'gewonnen'. Sommigen spreken zelfs van een
feature creep en wijzen op een gebrek aan
orthogonaliteit, zoals in dit (oudere) voorbeeld:
- Je kan tuples van 6 getallen vergelijken: (1, 2, 3, 4, 5, 6) == (1, 2, 3, 4, 5, 6).
- Vanaf 7 waarden loopt het echter fout: Binary operator '==' cannot be applied to two '(Int, Int, Int, Int, Int, Int, Int)' operands. Je kan zelf wel code toevoegen voor dit specifieke geval.