Haha daar heb je een punt! Correctie; Hallo Programmeurs!
De reader is inderdaad een leuk apparaat, deze wordt ook gebruikt in diverse apple stores door het personeel. Debuggen is inderdaad wat pittiger, en zonder developper licentie is dat ook niet mogelijk. Ik heb daarom een betaald account zodat ik hem op een iPod Touch kan testen (daar komt de applicatie ook op te draaien).
Je legt ook meteen de vinger op de zere plek, want ik moet nog érg wennen aan het hele 'pointer' verhaal. Ik wist dat ik met int arrayNaam[]={} een simpele array aanmaak, maar dacht dat een mutablearray beetje hetzelfde zou doen... maar helaas
dat moet ik nog even doorkrijgen.
Ik heb de .m file aangepast:
-(void)errSound{
int errorSound[]={1100,150,0,30,1100,150};
[linea playSound:100 beepData:errorSound length:sizeof(errorSound) error:nil];
}
En deze roep ik dan vanuit de scanfunctie in dezelfde .m file aan doormiddel van:
NSLog(@"geen artikel gevonden");
[self errSound];
De method 'errSound' wordt maar 1x aangeroepen, want de NSLog komt maar 1x voor.
Ik heb de applicatie ontworpen met meerdere views. De eerste is een hoofdmenu waarmee je omschakelt naar de view waar dit script in draait (we noemen hem even hoofdmenu.m). Wanneer je voor de eerste keer naar de 2e view gaat (scanpagina.m) dan geeft hij netjes de 2 beeps zoals het hoort.
Keer je nu terug naar de eerste view (hoofdmenu.m) en daarna weer naar de 2e pagina (scanpagina.m) dan zal hij 4 beeps geven in plaats van de 2. Het lijkt wel alsof hij de "int errorSound[]" blijft onthouden als hij van view wisselt, en dan opnieuw de beeps toevoegt aan de errorSound array.
Een oplossing zou kunnen zijn om in de [Linea] regel zelf de beeps aan te roepen,
maar ik hoop dat jij me dan kan leren hoe ik dit in de regel zelf kan toepassen.
(Bewerkt door Manneke om 16:55, 3-07-2012)
(Bewerkt door Manneke om 16:59, 3-07-2012)