geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPhone16ProEnProMax-icoon.jpg
Bij sommige mensen raakt de batterij van de iPhone 16 erg snel leeg
Her en der zijn klachten te vinden over nieuwe iPhones waarvan de oplaadbare batterij wel erg snel leegraakt. Dat gebeurt zowel bij de iPhone 16 en 16 Plus, als allebei de iPhone 16 Pro modellen. Deze klachten zijn onder andere te vinden op Reddit en op Apple’s eigen Support Communities.

Het lijkt tot nu toe niet om heel erg veel gevallen te gaan, waarbij het bijvoorbeeld ook goed mogelijk is dat apps van derden de oorzaak zijn.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.iPhone16ColorLineup.jpg
Bij sommige mensen raakt de batterij van de iPhone 16 erg snel leeg


Problemen rond het snel leeglopen van een oplaadbare batterij zijn erg lastig te diagnosticeren, omdat de gebruiksgewoonten van de gebruikers van iPhones enorm verschillen van persoon tot persoon en van dag tot dag. Getroffen gebruikers hebben geprobeerd ProMotion uit te schakelen, het Always On-display uit te schakelen, verversen van apps op de achtergrond uit te schakelen, widgets te verwijderen, mobiel uit te schakelen en hun iPhone volledig te resetten.

Sommige mensen melden een verbetering met sommige van deze methodes, maar niet iedereen.

Sommige gebruikers meldden verbetering met iOS 18.0.1 en de bèta-versie van iOS 18.1. Maar ook in dit geval zijn software-updates niet voor iedereen de oplossing geweest. Het is niet duidelijk wat er precies aan de hand is, het klinkt alsof er een onderliggende bug is die Apple in een toekomstige iOS 18-update moet oplossen.

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: sdequack
Hebben we dit niet vaker gehoord? Of eigenlijk bij bijna ieder nieuw model of nieuw iOS? Doorgaans wordt dit dan opgelost met een kleine update. Dit doet vermoeden dat het telkens door het iOS komt.

Juist omdat dit zo vaak voorkomt vraag ik mij af waarom men bij Apple hier niet specifiek vantevoren op test en het probleem pas oplost nadat gebruikers klachten rapporteren. 
geen onderschrift