
De oplossingen voor problemen met Mail sinds iOS 18.5
Sommige gebruikers blijken sinds de upgrade naar iOS 18.5 problemen te hebben met de Mail-app. Het probleem, dat zich voor het eerst voordeed op 4 juni, kan er voor zorgen dat de app leeg wordt weergegeven wanneer deze wordt geopend, of dat de iPhone helemaal ‘bevriest’.
Tijdelijke oplossingen zijn onder andere het opnieuw opstarten van het apparaat, het uitschakelen van VPN-configuraties en het resetten van netwerkinstellingen.

De oplossingen voor problemen met Mail sinds iOS 18.5
Mensen met klachten melden dat die pas sinds 4 juni ontstonden, mogelijk heeft Apple toen iets aan de servers veranderd. Maar zoals zo vaak met dit soort problemen lijkt het om een relatief kleine grope te gaan. En groep die deze problemen zich natuurlijk wel op het internet meldt, bijvoorbeeld
op Reddit.
OplossingenOndervindt je dit probleem, begin dan met het uitzetten van een VPN, als je die gebruikt. Is dat niet voldoende dan kan je kijken of het helpt als je de VPN-configuratie aanpast of verwijderd. Hoe je dat kunt doen vind je op
deze pagina.
Bij Apple Support geven ze in dit geval het advies om een geforceerde herstart van de iPhone uit te voeren. Dit doe je door snel op de knop volume omhoog te drukken, dan op de knop volume omlaag en dan de aan/uit-knop ingedrukt te houden, totdat het Apple logo weer verschijnt. Meer daarover
is hier te vinden, de illustratie bovenaan dit artikel laat het ook zien.
Verder wordt door Apple Support in dit geval ook geadviseerd om de netwerkinstellingen te herstellen, de uitleg daarvan staat
op deze pagina.
Ook kan het nog een oplossing zijn om de instelling voor het ophalen van mail op Automatisch te zetten, voor een uitleg daarover kan je
hier terecht.