Some companies have found Apple's foray into driver screens as over-reach. One executive at Renault, which is developing a vehicle mainly controlled by software with Google and Qualcomm, said the French carmaker told Apple: "Don't try to invade our own systems."
Sommige bedrijven vinden Apple's stap naar alle schermen te ver gaan. Een leidinggevende van Renault, dat samen met Google en Qualcomm een voertuig ontwikkelt dat voornamelijk door software wordt bestuurd, zei dat de Franse autofabrikant tegen Apple had gezegd: "Probeer niet onze eigen systemen binnen te dringen."
...Autofabrikanten realiseren zich dat de controle hierover afgeven, te risicovol is (geworden). Helemaal sinds die schermen vaak 2/3e van het gehele dashboard beslaan...
... en vist Apple iets te traag achter het net.
@Ger: Nog ééntje, Ger.
Ford-ceo hekelt uitvoering Apple CarPlay UltraDe directeur van Ford heeft in een podcast uitgehaald naar Apple CarPlay Ultra. Hij vindt de huidige uitvoering van Apples vervanging van de software van auto's niet leuk. Bovendien heeft hij vragen over welke functionaliteit de software moet hebben.Ford-directeur Jim Farley zegt tegen The Verge dat de digitale ervaring van Ford-auto's rommelig wordt als CarPlay Ultra toegang krijgt tot functies zoals het beperken van de snelheid of bepalen of de auto start. Dat gebeurt nu bijvoorbeeld met Ford Pro, wat de autofabrikant zelf aanbiedt.De auto's van het merk blijven Apple CarPlay en Android Auto wel ondersteunen, maar er komt voorlopig geen ondersteuning voor CarPlay Ultra. In die versie neemt Apple alle software van de auto over, waaronder de systemen voor het starten en bijhouden van verbruik. Weinig autofabrikanten hebben gezegd dat te ondersteunen, hoewel Apple het systeem jaren geleden aankondigde.
Fabrikanten willen, net als Apple, absoluut niet dat een ander in hun software komt, of zelfs de hele auto bestuurt qua software.Raar plan van Apple...