
Gaat Apple het logo op de iPads een kwartslag draaien?
In het begin was duidelijk dat de visie bij Apple was dat een iPad in eerste instantie verticaal gebruikt zou worden. Maar in de praktijk blijkt dat vaak niet het geval. Bijvoorbeeld bij het kijken van een serie of film, het bekijken van een webpagina of het lezen of typen van een tekst.
Dat ze dit bij Apple ook inzien werd duidelijk bij de introductie van de nieuwe iPads, waarbij de camera aan de voorkant nu op de lange kant is geplaatst.

Gaat Apple het logo op de iPads een kwartslag draaien?
Voor het Franse Numerama een reden om aan Apple’s industrial designer Molly Anderson
te vragen of het niet vreemd was dat het Apple logo nu ‘verkeerd’ staat als je jouw iPad overdwars vasthoudt, of als het in een behuizing met een toetsenbord zit. Volgens Molly Anderson zou dit in de toekomst kunnen veranderen.
Je pense que cela pourrait changer, je ne pense pas que ce soit gravé dans le marbre. Nous y réfléchissons. L’iPad a longtemps été un produit qui s’utilise en mode portrait, mais nous l’utilisons de plus en plus en mode paysage. Nous ne pouvons pas dire que c’est figé.
De vertaling:
Ik denk dat dit zou kunnen veranderen, ik denk niet dat dit voor altijd vaststaat. We denken erover na. De iPad is lange tijd een product geweest dat in staande modus werd gebruikt, maar we gebruiken hem steeds meer in liggende modus. We kunnen niet zeggen dat dit voor altijd zo zal blijven.
Naast Molly Anderson zat toen ook Apple’s human interface designer Scott Brodrick, ook onderdeel van het design-team, en die greep wel snel even in:
L’iPad est utilisé dans toutes les directions, nous l’utilisons verticalement pour les appels FaceTime.
De vertaling:
De iPad wordt in alle richtingen gebruikt, wij gebruiken hem verticaal voor FaceTime-gesprekken.
#iPad #iPadPro #iPadAir