There is one idea that encapsulates the approach to innovation that makes all of it possible—and it’s maybe the closest thing to a grand unified theory of Apple. It’s a philosophy of just four words that describe Apple’s past, present and definitely its future. Four words that help explain why this was the year the company plowed into spatial computing and artificial intelligence. During one of those epochal years when it feels like everything is about to change again, I heard them over and over, in conversation with Apple executives and Cook himself: Not first, but best.
Er is één idee dat de benadering van innovatie samenvat die dit allemaal mogelijk maakt, en het komt misschien wel het dichtst in de buurt van een grote uniformerende theorie van Apple. Het is een filosofie van slechts vier woorden die het verleden, het heden en zeker ook de toekomst van Apple beschrijven. Vier woorden die helpen verklaren waarom dit het jaar was waarin het bedrijf zich stortte op ruimtelijk computergebruik en kunstmatige intelligentie. Tijdens een van die belangrijke jaren waarin het voelt alsof alles weer gaat veranderen, hoorde ik ze keer op keer in gesprekken met Apple executives en Cook zelf: Niet de eerste, maar de beste.
I get up very early and I quickly go to the Mac and begin to go through the emails that have come in for the last several hours. A lot of what I’m reading are from customers that are telling me how they’re using our products and what it’s doing for them.So I get notes both that are positive and some that are not so positive because people feel free to reach out and voice their opinion. And I think this is great because it keeps my hand on the pulse of the company.I have relatively thick skin and so I try to internalize it and ask myself, ‘Well, is that accurate or not?,’ and not just quickly put up a defensive shield and say why what we’ve done is right.
Ik sta heel vroeg op, ga snel naar de Mac en begin de e-mails door te nemen die de afgelopen uren zijn binnengekomen. Veel van wat ik lees is van klanten die me vertellen hoe ze onze producten gebruiken en wat het voor hen doet.Ik krijg dus zowel positieve als minder positieve berichten omdat mensen zich vrij voelen om hun mening te geven. En ik denk dat dit geweldig is, want zo houd ik de vinger aan de pols van het bedrijf.Ik heb een relatief dikke huid en dus probeer ik het te internaliseren en mezelf af te vragen: “Nou, klopt dat of niet?” en niet snel een defensief schild op te zetten en te zeggen waarom wat we hebben gedaan goed is.
Until recently, Cook read long emails. Now he relies on Apple Intelligence summaries. “If I can save time here and there,” he says, “it adds up to something significant across a day, a week, a month.” Even before Apple Intelligence was released, it changed his productivity and daily habits. “It’s changed my life,” he says. “It really has.”
Tot voor kort las Cook lange e-mails. Nu vertrouwt hij op de samenvattingen van Apple Intelligence. “Als ik hier en daar tijd kan besparen”, zegt hij, ”kan dat over een dag, een week, een maand iets belangrijks opleveren.” Nog voordat Apple Intelligence was uitgebracht, had het zijn productiviteit en dagelijkse gewoonten al veranderd. “Het heeft mijn leven veranderd”, zegt hij. “Echt waar.”
During his workout, which he records on his Apple Watch, classic rock pounds through his AirPods. At the office, he switches to his MacBook Air, MacBook Pro and iMac. On the road, he travels with his iPad Pro. “Every day,” he says, “every product.”
Tijdens zijn workout, die hij opneemt op zijn Apple Watch, dreunt er klassieke rock door zijn AirPods. Op kantoor schakelt hij over op zijn MacBook Air, MacBook Pro en iMac. Onderweg reist hij met zijn iPad Pro. “Elke dag,” zegt hij, ”elk product.”
At $3,500, it’s not a mass-market product,” Cook says. “Right now, it’s an early-adopter product. People who want to have tomorrow’s technology today—that’s who it’s for. Fortunately, there’s enough people who are in that camp that it’s exciting” […]If you doubt the Vision Pro, you might be right. Or you might be as wrong as the skeptics who dismissed iPods and iPhones and AirPods. And from the success of the company’s iconic products, Cook learned one more thing. “It doesn’t occur overnight,” he says. “None of these did.”
Met een prijs van 3500 dollar is het geen massaproduct,” zegt Cook. “Het is een product voor vroege gebruikers. Mensen die vandaag de technologie van morgen willen hebben, daar is het voor bedoeld. Gelukkig zijn er genoeg mensen in dat kamp die het spannend vinden” [...].Als je twijfelt aan de Vision Pro, kun je gelijk hebben. Of je hebt het net zo mis als de sceptici die iPods en iPhones en AirPods afwezen. En van het succes van de iconische producten van het bedrijf heeft Cook nog iets geleerd. “Het gebeurt niet van de ene op de andere dag,” zegt hij. “Dat is bij geen van deze gebeurd.”