
Vervangingsprogramma SSD’s 13-inch MacBook Pro zonder Touch Bar
Heb je tussen juni 2017 en juni 2018 een 13-inch MacBook Pro aangeschaft en heb je problemen met de SSD die daarin zit, dan is er goed nieuws. Want Apple heeft nu een programma opgestart waardoor je jouw SSD kan laten vervangen, zonder wat voor kosten dan ook.
Hoe wijdverspreid dit probleem is heeft Apple niet bekend gemaakt. Bij de omschrijving gaat het over een ‘aantal’ SSD’s dat problemen zou geven, we moeten het doen met de periode van verkoop en welke laptops er last van kunnen hebben. De grootte van de SSD die gekozen werd bij de aankoop maakt trouwens niet uit, het kan dus zowel om een 128 GB als een 256 GB SSD gaan.

Vervangingsprogramma SSD’s 13-inch MacBook Pro zonder Touch Bar
Belang van een backupDit laat ook nog eens zien hoe belangrijk het is om altijd een recente backup te hebben. Het liefst met een optie die zo’n backup steeds bij houdt, zoals Apple’s eigen
Time Machine.
Hoe belangrijk die backup is onderstreept Apple zelf ook op
de pagina voor dit serviceprogramma (klik
hier voor België). Want uit de tekst daar is op te maken dater pas gerepareerd wordt als er een probleem is, als je dan geen backup hebt dan ben je dus gegarandeerd de klos.
Aanvullende informatieOm te kunnen kijken of jouw MacBook Pro onder dit programma valt heb je het serienummer nodig, op
deze pagina vind je hoe je dat nummer zelf makkelijk kan achterhalen. Ook nog belangrijk is de informatie die Apple onderaan de pagina voor dit serviceprogramma geeft:
Als u van mening bent dat uw 13-inch MacBook Pro dit probleem vertoont en u betaald hebt voor de reparatie, kunt u contact opnemen met Apple over een terugbetaling.
Het programma dekt betrokken MacBook Pro-modellen gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat.
met dank aan forumlid 'boiing', die dit nieuws als eerste meldde op het forumHet nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)