geplaatst door: Peter Villevoye
Als je (net zoals ik) begin juni met T-Mobile in het vooruitzicht
vol goede moed je contract hebt opgezegd bij je ouwe provider,
èn inmiddels je nieuwe iPhone bij een dealer gereserveerd hebt,
dan loop je een kleine kans dat je nummerbehoud mis gaat...

Bij het reserveren wordt er namelijk nog geen iPhone besteld.
Veel Apple-dealers wachten met het doorlopen van de papieren
en andere plichtplegingen, totdat je de iPhone in je handen hebt.
Er wordt dan een "nummerporteringsaanvraag" gedaan.

Als je medio juni hebt opgezegd dan zal in de meeste gevallen
je contract (en opzegtermijn) medio september afgelopen zijn.
Maar stel dat de levering nog wat weken duurt, dan kom je toch
akelig dicht bij het aflopen van je contract plus opzegtermijn !

T-Mobile adviseert je om je ouwe provider toch nog 1 maandje
langer aan te houden. Ze kunnen niks zeggen over levertijden,
maar als je aan de veilige kant wil zitten...

Dit alles is natuurlijk allemaal geen probleem als je dealer een
bestelling bij T-Mobile heeft gedaan (dan loopt de aanvraag)
òf gewoon kan garanderen eind augustus je iPhone te leveren
en dan de aanvraag te zullen doen.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Vroege opzegging riskant bij langere levertijd iPhone
18 juli 2008 - 13:20    reactie #1
geplaatst door: BartjeGossen
Ik vind het ook bizar dat de overnemende partij daarin
niet de regie pakt en het opzeggen regelt etc.. Want
inderdaad liever even dubbel betalen dan overal je
contactgegevens te moeten aanpassen.
Vroege opzegging riskant bij langere levertijd iPhone
18 juli 2008 - 13:25    reactie #2
geplaatst door: Peter Villevoye
Dat kunnen ze niet, zolang er geen (tijdelijk) 06-nummer
aan hun zijde is gereserveerd d.m.v. een heuse bestelling.
Ze nemen dus wel de regie, maar zonder bestelling weten
ze nog nergens van. (Een reservering is géén bestelling.)
En de oude provider kan daar helaas ook niet in helpen.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Vroege opzegging riskant bij langere levertijd iPhone
18 juli 2008 - 13:33    reactie #3
geplaatst door: BartjeGossen
Hoewel ik nu dus heb meegemaakt dat T-Mobile mij heeft gevraagd zelf op te zeggen. In dit geval inderdaad riskant ivm de levertijd, zelf had ik het gezonde verstand om na het openingsweekend de opzegdatum op 1 november te zetten. Bij Vodafone hebben ze me twee jaar geleden toen ik nog bij Debitel zat op het hart gedrukt alsjeblieft niet zelf al op te zeggen.

Overigens vul ik het porteringsformulier pas in op het moment dat ik ook daadwerkelijk de iPhone heb. Op dit formulier moeten namelijk de SIM-gegevens van T-Mobile ingevuld worden.

Nb. Ik heb bij het bestellen in eerste instantie aangegeven mijn nummer niet mee te willen nemen. Ik was in de veronderstelling dat ik al een nieuw contract was aangegaan met Vodafone. Die waren echter bijzonder makkelijk en haalden mijn mondelinge overeenkomst die op schrift was bevestigd uit hun systeem.