Als je (net zoals ik) begin juni met T-Mobile in het vooruitzicht
vol goede moed je contract hebt opgezegd bij je ouwe provider,
èn inmiddels je nieuwe iPhone bij een dealer gereserveerd hebt,
dan loop je een kleine kans dat je nummerbehoud mis gaat...
Bij het reserveren wordt er namelijk nog geen iPhone besteld.
Veel Apple-dealers wachten met het doorlopen van de papieren
en andere plichtplegingen, totdat je de iPhone in je handen hebt.
Er wordt dan een "nummerporteringsaanvraag" gedaan.
Als je medio juni hebt opgezegd dan zal in de meeste gevallen
je contract (en opzegtermijn) medio september afgelopen zijn.
Maar stel dat de levering nog wat weken duurt, dan kom je toch
akelig dicht bij het aflopen van je contract plus opzegtermijn !
T-Mobile adviseert je om je ouwe provider toch nog 1 maandje
langer aan te houden. Ze kunnen niks zeggen over levertijden,
maar als je aan de veilige kant wil zitten...
Dit alles is natuurlijk allemaal geen probleem als je dealer een
bestelling bij T-Mobile heeft gedaan (dan loopt de aanvraag)
òf gewoon kan garanderen eind augustus je iPhone te leveren
en dan de aanvraag te zullen doen.