Toch een schande dat Apple helpdeskmedewerkers al zeggen dat het waarschijnlijk in de Imac zelf zit, maar van de kant van Apple het probleem nog niet officieel erkend is ...
De hoeveelheid klachten is nou ook niet zo gering...
xcezz om 15:33, 5-12-2007..Kan niet.
"kan niet" bestaat niet. Zal wel "wil niet" zijn...
eehh...Apple's iMac naam wederom slecht gespeld... [/zeurmodus]
De hoeveelheid iMacs is zo enorm groot, dan zijn er altijd wel mensen die problemen hebben. Stel dat er een paar honderd mensen een probleem hebben en die gaan daar allemaal over schrijven op het net, dan is dat voldoende om dit soort nieuwsberichten te krijgen. Terwijl het maar om een miniem deel van alle iMac kopers gaat.
Ik geloof zeker dat er mensen zijn met problemen. Maar dat betekent niet dat de iMac een slecht apparaat is of zelfs maar dat de iMac vaker stuk gaat dan andere computers.
mvdg om 15:08, 5-12-2007Volgens mij komt het gewoon omdat iedereen zo'n hoge standaard van Apple verwacht.
Spullen die je koopt voor een hoop geld moeten gewoon goed zijn. En als het niet goed is, gaat het terug. En als ze dan vervolgens dingen zeggen als: ja, je kan wel een andere krijgen, maar waarschijnlijk is die precies hetzelfde!, dan zal er echt iets anders moeten gebeuren, want dan zijn ze allemaal niet goed.
(Bewerkt door Ziegler om 15:41, 5-12-2007)
Het zou wel erg vreemd worden wanneer de leverancier zoiets zegt als 'maar wat kunt u dan verwachten voor die prijs!' Is er bij de aankoop verteld van de gemeldde problemen? Ik wed van niet. Had je het gekocht wanneer die problematiek dan wel was aangegeven? Misschien wel, maar dan toch zeker niet voor de volle prijs.
Ik heb er echter het volle vertrouwen in dat Apple dit probleem uiteindelijk wel gaat oplossen. Zeker wanneer het slechts zo'n klein deel van de totale verkoop is. In de kwestie van de batterijen is er toch ook een omruil programma gekomen. Hoewel, denk dan weer terug aan de vele Airport Expressen die vlak na het vervallen van de garantieperiode de geest gaven, dat is ook nooit door Apple opgepikt. Hier heeft men het opgelost door het aan de veel te dure AppleCare te koppelen. Dus ja, ook Apple is gewoon een groot Amerikaans bedrijf, waar je als gewone consument niet zo heel veel tegen begint.
Ik wacht misschien maar even met de aanschaf van een alu iMac...
dus waarom wel genoegen nemen met een computer die eigenlijk niet helemaal in orde is...ik had in ieder geval alweer bij de dealer op de stoep gestaan!!!
maarja...dan wacht ik liever even...
Een dergelijke regel bestaat alleen voor koop op afstand, dus via telefoon, internet of wanneer men bij jou aan de deur iets komt verkopen. Dan kun je er altijd zonder reden vanaf. Bij koop in een winkel is de koop altijd definitief. Je hebt geen recht om het terug te draaien.
Als er iets wordt geleverd dat kapot is of dat echt niet voldoet aan wat je mag verwachten, is het natuurlijk een andere zaak. In het eerste geval val je terug op garantie, in het tweede is het garantie of moet men het terugnemen als ze het onder 'valse voorwendselen' hebben verkocht.. maar voor dat soort zaken is geen vaste regel en het is ook erg afhankelijk van interpretatie. Dus je zal dan zelf flink moeite moeten doen.
(Bewerkt door Ziegler om 18:56, 7-12-2007)
Joe Piler om 16:43, 7-12-2007Toen ik dit las heb ik even mijn eigen 24-inch imac bekeken en blijkbaar heb ik er ook een beetje last van. in de linker onder hoek is een klein beetje verkleuring. En Als ik het scherm volledig dim - met shades - want met de gewone systeemcontrols krijg ik hem niet helemaal zwart - schijnt er onderaan op twee punten nog licht door.
Dat valt reuze mee. Een hoek in het scherm is niet zo erg alleen een helft, zoals ik meerdere keren heb gehad, is veel lastiger. Een hoekje heb je altijd wel bij een scherm. Als je scherm verder goed is zal ik hem houden, de kans dat een ander scherm minder is, is zeer aanwezig!
Photocell om 20:36, 7-12-2007Ik moet mijn 24" nog ontvangen, maar krijg toch geen lekker gevoel.Dit is de eerste iMac die ik koop, en zo te horen een mindere kwaltiteit die je mag verwachten van Apple.Hopelijk valt het bij scherm wat ik krijg mee, want terug naar Microsoft is ook geen optie.
Ik ben ook een switcher, heb mijn Imac nu ongeveer een maand. Ik heb hem intensief gebruikt (uitgetest) omdat het voor mij natuurlijk ook allemaal anders werkt als de windows machines. Maar heb hierin geen noemenswaardige problemen ondervonden. Dus laat je ook niet teveel beinvloeden door de verhalen op het forum. Het is voor mij een fantastische computer.
(Bewerkt door machero om 20:46, 7-12-2007)
heuvelrach om 16:02, 8-12-2007Waarom is dit nieuws?
Dat is het ook niet, want dan stond het rechts op de voorpagina en in het forum 'Nieuwsflitsen (archief) en reacties'.
Aangezien het in 'Tips, nieuwtjes en mededelingen' staat zal het wel mededeling zijn...
[/news]
je wilt natuurlijk het beste voor je geld en als je dit dan leest bekruipt je toch een niet lekker gevoel van "wat als mijn Mac ook een minder scherm heeft".Uiteraard dien je alles te relativeren, want als je afgaat op de negatieve berichten over Windows dan durf je die al helemaal niet meer te kopen.En zoals al eerder gezegt, de klagers laten zich altijd horen en de tevreden gebruiken (de meerderheid) veel minder.Ik wacht af, test het mezelf en eventueel kom ik er op terug.